Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelvänner på funbeat sökes
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Är en nybliven cyklist. Köpte min första racercykel i maj i år. Hade varit kul att få lite cykelvänner här på funbeat som man kan följa- både nybörjare och erfarna.

Tror du får söka dig till andra cykelforum om du vill träffa cyklister.
Det här forumet verkar heldött.

Tror det började när Fp.David fick sparken härifrån.

Hej Anne!
Jag är också ny!
Jag är dock inte någon cyklist, jag är en motionär som har köpt en begagnad racer för att göra transportcyklingen roligare. Jag betraktar mig som löpare. Jag fuskar också med lite kajakpaddling och fallskärmshoppning och ett ell

Hej Jenny!
Min cykelbana började med att jag anmälde mig till Malmö Triathlon och där ingår ju simning, cykling och löpning. Kändes lite pinsamt att komma dit med min 3 växlade gamla Skeppshult med cykelkorg så jag köpte en hybrid. Med den kom jag på att

Tyvärr har jag känt av min höftartros efter cyklingen i onsdags. Det är ju väldigt framåtböjt att cykla på en racer. Har kollat idag och tyvärr går inte styret att höja. Jag kände av nacken också, och jag vet av tidigare forskningsprojekt att cyklister ti

En kortare styrstam kan hjälpa med reachen till styret, dvs styret kommer närmare.

Testa att gå in på http://www.happyride.se också. Egentligen ett MTB forum men det pratas mycket landsväg och annan cykling också.
Det är lite mer aktivitet där och du hittar allt från nybörjare till experter.

Lycka till med cyklingen ?

Heff,
Tack! Det var en ny tanke! Jag hade tänkt mig att höja styret lite, men det funkade inte i nuläget, styrstammen är fast. Jag upplever att cykeln är "kort" och att reachen är bra, bättre än väntat, så att säga, men om det blir kortare skulle jag bli

Första spd-vurpan kom igår. Tredje gången jag cyklar till/från jobbet. Såklart att jag, som ändå betraktar mig som feg och försiktig, dessutom gör den med lite fart, istället för stillastående vid korsning/rödljus. Man får ju mer skrubbsår när man har far

Kul att höra om era första erfarenheter på en racer. Är på väg på samma resa. Främst sprungit och sista åren cyklat mtb (och lite rullskidor, skidor och vad som nu funnits). Känner igen spd upplevelserna och stelheten efter att ligga framåtlutad länge i s

12