Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelvagn?
You need to log in to create posts and topics.

12

Vi funderar på att köpa en cykelvagn till våra två barn, 1 och 3 år. Syftet är framförallt att kunna komma iväg hela familjen på utflykter ect hela familjen och då kunna "smygmotionera" lite. Det är alltså en vagn för två barn efter cykeln vi är inne på.

Denna kanske: http://www.xxl.se/cykel/cykelvagnar-barnsaten/cykelvagnar/cykelvagn-kid2-1042564 ?

Vi har ovanstående vagn. Vi är jättenöjda med den. Vi använder den även som vanlig vagn, och joggingvagn!

Vi tog beslutet för två månader sedan att inte använda bilen om vi ska kortare än 18 kilometer. Det går toppen.
Vi bytte den gamla cykelvagnen (enklare variant med ovadderade bälten och utan plats för hjälm) till en ny Chariot cougar2 för våra två barn. D

Jag köpte en begagnad på blocket för några hundralappar. Den har använts 87 mil hittills så det var inte helt bortkastade pengar.
http://www.funbeat.se/equipment/show.aspx?EquipmentID=6181
Lilltjejen var inte så gammal när jag började köra så när hon somn

Har haft en liknande vagn som Franz, en Spectra. Vi har varit kanon-nöjda med den, ett enkelt sätt att få med sig barnen på lite familjeutflykter där man inte vill ta bilen och när det begav sig körde de också till dagis i denna vagnen. Har haft båda barn

Vi har en Croozer Kid2 (se länken ovan) och är supernöjda. Sköna säten, bra bälten och gott om ben- och packutrymme. Smidig i köpcentret också, trots bredden.

Har en Croozer Kid1 och är helt nöjd med den. Funkar bra! Och kunde inte riktigt motivera en Chariot, då får man nog ligga i lite hårdare än vad jag har gjort. Funkar till cykling, såvär LVG som MTB, så länge stigarna är breda nog. Löpning på asfalt och j

Chariot cougar2 Punkt!

Du kommer inte ångra dig, jag lovar!

Köpte en sprillans Croozer 2 på XXL för 4000 kr för ett år sedan. Helt galet nöjd. Med dubbla cykelfästen kan en lämna och den andre hämta på dagis etc. Löphjul och cityhjul gör den mångsidig. Funkade ypperligt som packkärra och barnkärra på cykelsemester

12