Quote from Guest on 3 May 2011, 00:01Det här kanske finns massor av trådar om, men jag har inte hittat dit.
Jag funderar på att börja åka mountinbike och inte bara rullskidor. Jag har en gammal odämpad sak men funderar på något nytt. Trodde att det bara var att gå och köpa en, men ICKE.
Jag
Det här kanske finns massor av trådar om, men jag har inte hittat dit.
Jag funderar på att börja åka mountinbike och inte bara rullskidor. Jag har en gammal odämpad sak men funderar på något nytt. Trodde att det bara var att gå och köpa en, men ICKE.
Jag
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 00:11Att åka mountainbike ger inte så mycket träning alls... 😉
Att åka mountainbike ger inte så mycket träning alls... 😉
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 08:24Hoppas du är ironisk, jag tyckte i går att jag var rätt trött då andra muskler användes.
Hoppas du är ironisk, jag tyckte i går att jag var rätt trött då andra muskler användes.
Quote from Rasmus Olsson on 3 May 2011, 08:51Ska du träna mtb, är en mtb optimalt. Så allt beror på vad syftet är.
Ska du träna mtb, är en mtb optimalt. Så allt beror på vad syftet är.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 09:08Jag tror du kan börja i "dämparänden". Antal dämpare och slaglängd är väl det som framförallt avgör vilken terräng och typ av cykling som cykel lämpar sig för.
Fortsätt med hur fina komponenter du vill betala för (märke, modell), bromsar, dämpare, växlar
Jag tror du kan börja i "dämparänden". Antal dämpare och slaglängd är väl det som framförallt avgör vilken terräng och typ av cykling som cykel lämpar sig för.
Fortsätt med hur fina komponenter du vill betala för (märke, modell), bromsar, dämpare, växlar
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 10:52<Jag vill ha lite råd av er, framdämpat eller heldämpat, nytt eller beg, aluminium eller kolfiber?
Räknar väl inte att tävlingsåka utan bara för motionen skull, men motion ska vara roligt.<De fleste nye som selges er fremdempet, men heldempet selges mer
<Jag vill ha lite råd av er, framdämpat eller heldämpat, nytt eller beg, aluminium eller kolfiber?
Räknar väl inte att tävlingsåka utan bara för motionen skull, men motion ska vara roligt.<
De fleste nye som selges er fremdempet, men heldempet selges mer
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 16:38Tack för era svar.
Jag har varit ute och testat några i dag, visserligen bara utanför affärerna, men ändå. Känslan var att kolfibercykeln (Scale 30) var betydligt mer lätthanterlig, men för dyr. Ska se om jag hittar någon lätt beg 30 eller 35.
Dubbeldämp
Tack för era svar.
Jag har varit ute och testat några i dag, visserligen bara utanför affärerna, men ändå. Känslan var att kolfibercykeln (Scale 30) var betydligt mer lätthanterlig, men för dyr. Ska se om jag hittar någon lätt beg 30 eller 35.
Dubbeldämp
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 17:08Var i samma sits som dig nyss, kan inte löpa något mera så jag bestämde mig för att ta upp mtb cyklingen igen.
Hitta en cykel är inte lätt, satt också en budget på 15000 men det drar lätt iväg när man börjar kolla in vad som finns på marknaden. Kolfiber
Var i samma sits som dig nyss, kan inte löpa något mera så jag bestämde mig för att ta upp mtb cyklingen igen.
Hitta en cykel är inte lätt, satt också en budget på 15000 men det drar lätt iväg när man börjar kolla in vad som finns på marknaden. Kolfiber
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 22:43Jag testade Scott Scale 30, därefter 60 och 30 igen. Jag var såld på kolfiber. Så åkte jag och testade en heldämpad, härlig känsla att bara flyta fram. Men tyckte de alternativ jag tittade på kändes billiga i kvalitén.
Tänkte då slå till på en Scale 35. M
Jag testade Scott Scale 30, därefter 60 och 30 igen. Jag var såld på kolfiber. Så åkte jag och testade en heldämpad, härlig känsla att bara flyta fram. Men tyckte de alternativ jag tittade på kändes billiga i kvalitén.
Tänkte då slå till på en Scale 35. M
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 23:04Trevlig at du er fornøyet, og velkommen i klubben " må bare ha" 😀
Trevlig at du er fornøyet, og velkommen i klubben " må bare ha" 😀