Quote from Guest on 3 August 2011, 07:21Vilka cykelverktyg och dyligt har ni med er under cykelturen? Pump och slang är givna men för övrigt? Någon som köpt färdigt verktygspaket där allt finns?
Någon som vet om det finns bra kedjeolja på biltema och hur ofta bör man smörja?
Vilka cykelverktyg och dyligt har ni med er under cykelturen? Pump och slang är givna men för övrigt? Någon som köpt färdigt verktygspaket där allt finns?
Någon som vet om det finns bra kedjeolja på biltema och hur ofta bör man smörja?
Quote from Funbeat user on 3 August 2011, 07:31Jag har ett sk. multiverktyg, med diverse verktyg som sitter ihop och tar liten plats. Jag har dock under trotts många års cykling nästa aldrig behövt använda det.
Exempel: http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/verkstad_reservdelar-2/v
Jag har ett sk. multiverktyg, med diverse verktyg som sitter ihop och tar liten plats. Jag har dock under trotts många års cykling nästa aldrig behövt använda det.
Exempel: http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/verkstad_reservdelar-2/v
Quote from Funbeat user on 3 August 2011, 07:39Du kanske kan få lite tips i denna tråd:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1013931
Du kanske kan få lite tips i denna tråd:
Quote from Camilla Höög on 3 August 2011, 12:20Smörj kedjan inför varje runda. Efter varje runda rengör du kedja och drev. Oftast räcker det med att torka av med en trasa. Så bör du gör i en ideal värld, men oftast missar man att rengöra och till slut står man där med en svart kletig kedja och kassett
Smörj kedjan inför varje runda. Efter varje runda rengör du kedja och drev. Oftast räcker det med att torka av med en trasa. Så bör du gör i en ideal värld, men oftast missar man att rengöra och till slut står man där med en svart kletig kedja och kassett
Quote from Funbeat user on 3 August 2011, 12:55Glöm inte topzen.
Glöm inte topzen.
Quote from Funbeat user on 3 August 2011, 13:42Jag vill varna för nåt du INTE ska ha med dig ifall du skulle frestas att köpa lagningskit med färdiglimmade "gummiböter".
Jag har testat detta och de är helt värdelösa. Jag köpte en sadelväska från AIM och med väskan fick man en pump samt ovan nämda lag
Jag vill varna för nåt du INTE ska ha med dig ifall du skulle frestas att köpa lagningskit med färdiglimmade "gummiböter".
Jag har testat detta och de är helt värdelösa. Jag köpte en sadelväska från AIM och med väskan fick man en pump samt ovan nämda lag
Quote from Funbeat user on 3 August 2011, 18:14Anders: om kedjan blir svart och kladdig är det kanske läge att byte märke. Själv kör jag med Dynamics torra olja eller FinishLine röd.
Anders: om kedjan blir svart och kladdig är det kanske läge att byte märke. Själv kör jag med Dynamics torra olja eller FinishLine röd.
Quote from Funbeat user on 3 August 2011, 19:54Biltema ja, de har en PTFE-spray som kan användas och är rätt smidig
Biltema ja, de har en PTFE-spray som kan användas och är rätt smidig
Quote from Funbeat user on 3 August 2011, 20:05Har inte provat ännu men skaffade parktools färdiglimmade lappar. Känns som det borde funka skapligt iallafall. Får återkomma med rapport när jag väl provat.
Har inte provat ännu men skaffade parktools färdiglimmade lappar. Känns som det borde funka skapligt iallafall. Får återkomma med rapport när jag väl provat.
Quote from Funbeat user on 3 August 2011, 20:57Park Tools lagningslappar är riktigt bra. Har alltid en ask med för att kunna hantera en dubbelpunka.
Har även använt dem för att laga punkterade slangar för återanvändning, sånt där pyssel man kan ägna sig åt när man kommit hem med trasig slang i bagaget
Park Tools lagningslappar är riktigt bra. Har alltid en ask med för att kunna hantera en dubbelpunka.
Har även använt dem för att laga punkterade slangar för återanvändning, sånt där pyssel man kan ägna sig åt när man kommit hem med trasig slang i bagaget