Quote from Guest on 3 May 2010, 20:25Ni som har lite mer erfarenhet av av att cykla i södra sthlm, är Ältavägen en bra väg för cykel? Gå det att ta sig tillbaka upp mot söder sen via nynäsvägen eller så? Vill helst inte hamna fel o komma ut på motorvägen eller så...:-)
Ni som har lite mer erfarenhet av av att cykla i södra sthlm, är Ältavägen en bra väg för cykel? Gå det att ta sig tillbaka upp mot söder sen via nynäsvägen eller så? Vill helst inte hamna fel o komma ut på motorvägen eller så...:-)
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 20:35Jag har cyklat på Ältavägen några gånger och det har funkat bra. Beroende på tidpunkt kan det dock vara ganska mkt trafik och då gör man oftast klokast i att hålla sig på cykelbanan. Man kan cykla till Söder via Sickla-Hammarby sjöstad. Motorvägscykling ä
Jag har cyklat på Ältavägen några gånger och det har funkat bra. Beroende på tidpunkt kan det dock vara ganska mkt trafik och då gör man oftast klokast i att hålla sig på cykelbanan. Man kan cykla till Söder via Sickla-Hammarby sjöstad. Motorvägscykling ä
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 20:41Ja, motorväg vill man inte hamna på... Nä, egentligen funderar jag mest på en lämplig sträcka att köra direkt efter jobbet... Jobbar vid odenplan o bor vid årsta. Skulle vilja ha en fin liten stäcka på ca 4-5 mil helst inte alltför mkt cykelväg.... så mk
Ja, motorväg vill man inte hamna på... Nä, egentligen funderar jag mest på en lämplig sträcka att köra direkt efter jobbet... Jobbar vid odenplan o bor vid årsta. Skulle vilja ha en fin liten stäcka på ca 4-5 mil helst inte alltför mkt cykelväg.... så mk
Quote from Rasmus Olsson on 3 May 2010, 20:47Varför inte från Odenplan sikta mot Brommaplan, Drottningholm, Ekerö C och Jungfrusund. Sen färjan över till Slagsta, sikta mot Glömstavägen, Huddinge C, huddingevägen in mot Årsta? Borde bli 5 mil.
Varför inte från Odenplan sikta mot Brommaplan, Drottningholm, Ekerö C och Jungfrusund. Sen färjan över till Slagsta, sikta mot Glömstavägen, Huddinge C, huddingevägen in mot Årsta? Borde bli 5 mil.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 20:53Ältavägen är ett av få ställen där jag ofta använder mig av cykelbanan.
Att cykla längs med Nynäsvägen är inga problem. Kör Älta - Flaten - Skarpnäck - Pungpinan (Gamla Tyresövägen) - Nytorp - Blåsut och sen en liten bit längs med Nynäsvägen så är du på
Ältavägen är ett av få ställen där jag ofta använder mig av cykelbanan.
Att cykla längs med Nynäsvägen är inga problem. Kör Älta - Flaten - Skarpnäck - Pungpinan (Gamla Tyresövägen) - Nytorp - Blåsut och sen en liten bit längs med Nynäsvägen så är du på
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 21:22Riktigt bra sträckor båda två. Lite nojjig när man inte har cyklat sträckorna förrut, tror inte ens jag varit på ekerö någon gång... men jag ska nog testa imorgon! får skriva ut en karta dock innan jag ger mig iväg...
Riktigt bra sträckor båda två. Lite nojjig när man inte har cyklat sträckorna förrut, tror inte ens jag varit på ekerö någon gång... men jag ska nog testa imorgon! får skriva ut en karta dock innan jag ger mig iväg...
Quote from Rasmus Olsson on 3 May 2010, 21:32Stockholm stad ger ut en tryck cykelkarta i fickformat. Finns i bla en del cykelbutiker.
Sen finns det här: http://www.stockholm.se/KulturFritid/Friluftsliv/Cykelkartor/
Stockholm stad ger ut en tryck cykelkarta i fickformat. Finns i bla en del cykelbutiker.
Sen finns det här: http://www.stockholm.se/KulturFritid/Friluftsliv/Cykelkartor/
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 19:19Bruce, tackar för tipset. Kom runt hela sträckan utan problem. ¨Såg dessutom inte många själar där ute, bra att slippa ha koll på massa andra!
Bruce, tackar för tipset. Kom runt hela sträckan utan problem. ¨Såg dessutom inte många själar där ute, bra att slippa ha koll på massa andra!
Quote from Rasmus Olsson on 4 May 2010, 20:18Var det dig jag körde om idag? ;~)
Var det dig jag körde om idag? ;~)
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 09:04ja det är ju möjligt!
ja det är ju möjligt!