Quote from Guest on 22 November 2013, 12:37Hej!
Hur kan man få en cykel att driva åt båda hållen?
Dvs, om man har lyckats få bort bromsanordningen, men vill att man ska kunna trampa baklänges och då drivas baklänges? Tips/länkar/tutorials?
MVH
Hej!
Hur kan man få en cykel att driva åt båda hållen?
Dvs, om man har lyckats få bort bromsanordningen, men vill att man ska kunna trampa baklänges och då drivas baklänges? Tips/länkar/tutorials?
MVH
Quote from Funbeat user on 22 November 2013, 12:47Är det en fixie du frågar efter?
Är det en fixie du frågar efter?
Quote from Funbeat user on 22 November 2013, 12:56Ja, det kanske det är. Om dom går att cykla baklänges med. Hur fixar man det?
Jag behöver göra om två bakhjul från barncyklar till just sådana.
Ja, det kanske det är. Om dom går att cykla baklänges med. Hur fixar man det?
Jag behöver göra om två bakhjul från barncyklar till just sådana.
Quote from Funbeat user on 22 November 2013, 14:06vet inte om man kan göra om ett nav till fixie. Har aldrig byggt en sån själv. Men googla på "fixie" eller "fixed gear" så ska du se att det finns en uppsjö av folk som sysslar med det. Säkert hittar du en och annan tutorial också.
vet inte om man kan göra om ett nav till fixie. Har aldrig byggt en sån själv. Men googla på "fixie" eller "fixed gear" så ska du se att det finns en uppsjö av folk som sysslar med det. Säkert hittar du en och annan tutorial också.
Quote from Funbeat user on 22 November 2013, 15:38Fastnav heter det på svenska. Bancyklar är så och hipsters älskar dem. Körde fixie en säsong på pendelcykeln men det är lite slitigt mot knäna. Men roligt!!
Fastnav heter det på svenska. Bancyklar är så och hipsters älskar dem. Körde fixie en säsong på pendelcykeln men det är lite slitigt mot knäna. Men roligt!!
Quote from Funbeat user on 23 November 2013, 13:05Nu har jag läst på lite mera och visst är det något i stil med fixed gear jag söker.
Jag tänkte köpa två st 20 tums bakhjul från barncykel, ta bort bromsdelen inuti navet och sedan svetsa fast den klack som gör att hjulet bara driver åt ett håll. Borde vä
Nu har jag läst på lite mera och visst är det något i stil med fixed gear jag söker.
Jag tänkte köpa två st 20 tums bakhjul från barncykel, ta bort bromsdelen inuti navet och sedan svetsa fast den klack som gör att hjulet bara driver åt ett håll. Borde vä