Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykla en sväng?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag har precis kommit igång med cykeln igen och har också hittat en klubb att träna med. VE OCH FASA! Till min förskräckelse består de "organiserade träningarna" i att man träffas på bestämda tidpunkter och cyklar en sväng, vart det bär bestäms där

Det låter som om det är en fikainriktad klubb där träningsmomentet är helt underordnat - och i princip ignorerat i förhållande till - det sociala. Jag vet inte riktigt hur utbredda sådana klubbar är. Jag håller mig till seriösa klubbar.

Jag varierar distans med intervaller och backträning. men jag är ganska grön på cykling 🙂 Så jag flyttade över löptänket till cykeln.

det låter som om dom öppnar för hårt, med tanke på att dom kroknar allt eftersom.

Variation är ju det bästa om man v

Jag tränar med Fredrikshof i Farsta och då delar vi in oss i olika fartgrupper och försöker då hålla samma fart genom hela passet. Men någon kan krokna på vägen, och ingen lämnas så då kan farten sänkas.

På distanspassen brukar vi ha några fri-fart-sträc

Fredrik Granlund:
Vem är du som bestämmer vad som anses seriöst för en annan person?
Ännu en cykelsnobb?

Jan, det låter som du får styra upp träningarna lite. Roligare med lite olika typer av träning. Backträning, Tempo, och lite intervallträning på schemat gör det lite mer varierat och givande. Du kan ju i alla fall komma med lite förslag.

Har inte cyklat i klubb själv men när jag kollat runt lite så verkar det vara som att endel klubbar har både träningar och en social cykling någon gång i veckan. Typ söndagscykling eller liknande där man tar det lite soft och bara umgås.

Söndagscykling med fikastopp är veckans höjdpunkt + att det brukar bli en lite längre tur än kvällsträningarna.

Gazzah: Det är _min_ åsikt och det skall alltså tolkas som att jag håller mig till klubbar som _jag_ tycker är seriösa. Varför tolka inlägg mer negativt än nödvändigt?

Svar Ja alltså!

12