Quote from Guest on 31 July 2011, 11:09Hej!
Jag har precis kommit igång med cykeln igen och har också hittat en klubb att träna med. VE OCH FASA! Till min förskräckelse består de "organiserade träningarna" i att man träffas på bestämda tidpunkter och cyklar en sväng, vart det bär bestäms där
Hej!
Jag har precis kommit igång med cykeln igen och har också hittat en klubb att träna med. VE OCH FASA! Till min förskräckelse består de "organiserade träningarna" i att man träffas på bestämda tidpunkter och cyklar en sväng, vart det bär bestäms där
Quote from ellen olsson on 31 July 2011, 11:19Det låter som om det är en fikainriktad klubb där träningsmomentet är helt underordnat - och i princip ignorerat i förhållande till - det sociala. Jag vet inte riktigt hur utbredda sådana klubbar är. Jag håller mig till seriösa klubbar.
Det låter som om det är en fikainriktad klubb där träningsmomentet är helt underordnat - och i princip ignorerat i förhållande till - det sociala. Jag vet inte riktigt hur utbredda sådana klubbar är. Jag håller mig till seriösa klubbar.
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 11:21Jag varierar distans med intervaller och backträning. men jag är ganska grön på cykling 🙂 Så jag flyttade över löptänket till cykeln.
det låter som om dom öppnar för hårt, med tanke på att dom kroknar allt eftersom.
Variation är ju det bästa om man v
Jag varierar distans med intervaller och backträning. men jag är ganska grön på cykling 🙂 Så jag flyttade över löptänket till cykeln.
det låter som om dom öppnar för hårt, med tanke på att dom kroknar allt eftersom.
Variation är ju det bästa om man v
Quote from Rasmus Olsson on 31 July 2011, 11:22Jag tränar med Fredrikshof i Farsta och då delar vi in oss i olika fartgrupper och försöker då hålla samma fart genom hela passet. Men någon kan krokna på vägen, och ingen lämnas så då kan farten sänkas.
På distanspassen brukar vi ha några fri-fart-sträc
Jag tränar med Fredrikshof i Farsta och då delar vi in oss i olika fartgrupper och försöker då hålla samma fart genom hela passet. Men någon kan krokna på vägen, och ingen lämnas så då kan farten sänkas.
På distanspassen brukar vi ha några fri-fart-sträc
Quote from Lena O on 31 July 2011, 11:25Fredrik Granlund:
Vem är du som bestämmer vad som anses seriöst för en annan person?
Ännu en cykelsnobb?
Fredrik Granlund:
Vem är du som bestämmer vad som anses seriöst för en annan person?
Ännu en cykelsnobb?
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 11:41Jan, det låter som du får styra upp träningarna lite. Roligare med lite olika typer av träning. Backträning, Tempo, och lite intervallträning på schemat gör det lite mer varierat och givande. Du kan ju i alla fall komma med lite förslag.
Jan, det låter som du får styra upp träningarna lite. Roligare med lite olika typer av träning. Backträning, Tempo, och lite intervallträning på schemat gör det lite mer varierat och givande. Du kan ju i alla fall komma med lite förslag.
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 11:44Har inte cyklat i klubb själv men när jag kollat runt lite så verkar det vara som att endel klubbar har både träningar och en social cykling någon gång i veckan. Typ söndagscykling eller liknande där man tar det lite soft och bara umgås.
Har inte cyklat i klubb själv men när jag kollat runt lite så verkar det vara som att endel klubbar har både träningar och en social cykling någon gång i veckan. Typ söndagscykling eller liknande där man tar det lite soft och bara umgås.
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 11:54Söndagscykling med fikastopp är veckans höjdpunkt + att det brukar bli en lite längre tur än kvällsträningarna.
Söndagscykling med fikastopp är veckans höjdpunkt + att det brukar bli en lite längre tur än kvällsträningarna.
Quote from ellen olsson on 31 July 2011, 12:06Gazzah: Det är _min_ åsikt och det skall alltså tolkas som att jag håller mig till klubbar som _jag_ tycker är seriösa. Varför tolka inlägg mer negativt än nödvändigt?
Gazzah: Det är _min_ åsikt och det skall alltså tolkas som att jag håller mig till klubbar som _jag_ tycker är seriösa. Varför tolka inlägg mer negativt än nödvändigt?
Quote from Lena O on 1 August 2011, 12:44Svar Ja alltså!
Svar Ja alltså!