Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykla genom Stockholm i norr/söde …
You need to log in to create posts and topics.

12

Halloj!

Vilken väg brukar ni ta genom stan när ni ska från norr till söder?
Jag har cyklat Vallentuna-Haninge några gånger och brukar ta vägen förbi Danderyds sjukhus, Naturhistoriska, Roslagstull, Birger Jarlsgatan, Stureplan, Norrmalmstorg, Kungsträdgå

Det låter bra som du skriver. Även om du skriver stureplan så gissar jag att du svänger in på norrlandsgatan så att du kommer direkt till kungsträdgårdsgatan. Det är i alla fall den snabbaste och trevligaste vägen mellan tullarna. Sen finns det säkert mån

Jag har faktiskt inte tagit Norrlandsgatan, den är ju så vansinnigt smal så det känns som ett säkert ställe att bli klämd mot väggen 🙂 Har istället cyklat till dramaten och sen tagit höger förbi berzeli park.

Föredrar att cykla så att jag slipper Slussen och Södermalm och kör därför via Västerbron, Liljeholmsbron, Årstaberg.

Cykla på Götgatsbacken en vardag efter klockan 16 är den enda spänning jag får i livet. 😀

Visst är det lite trångt. Vill man inte bli omkörd kan man alltid lägga sig i mitten.
Nu cyklar du så långt så det gör nog ingen större skillnad vilken av vägarna du tar. Ta den som känns bäst för dig. 🙂

Enligt cykla.stockholm.se så är det tydligare cykelbanor längs med Sveavägen. Alltså Roslagstull - Sveaplan - Sveavägen - Hamngatan - Kungsträdgårdsgatan och vidare som du brukar köra.

Särskilt i norra delen av Sveavägen slipper man vid flera tillfällen

Sveavägen måste jag testa nästa gång. Kanske kan vara skoj 🙂

Sveavägen måste jag testa nästa gång. Kanske kan vara skoj 🙂

Sveavägen, tunneln, Skanstull

12