Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykla kring södra Stockholm
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! Är det någon som vet någon bra rutt att cykla kring Stockholms södra delar, och som passar en nybörjare? Jag bor i Hammarbyhöjden så tänkte väl utgå därifrån men har ingen koll på vart man ska cykla alls. Hjälp!

Ett sätt är att komma till Fredrikshofs träningar och cykla med andra nybörjare. Farsta strand kanske är närmast för dig. Dock har vi nu inte nybörjarträning längre, där vi fokuserar på just teknik och inte fart. Men i lördags i lugna gruppen med rullsnit

Ja, till å börja med så undvik city. Om du cyklar söderut så kan du t.ex. köra någon av Söderstråkets två rundor - en kort på 3 mil runt Drevviken och en längre via Huddinge, Västerhäninge, Årsta Havsbad, och Tyresö på ca 9 mil. Förslagsvis så cyklar du u

Tack för tipsen!!

Bruse: Låter läskigt att cykla med andra när man är helt grön! Eller? Var inne och kikade på länken och såg att det fanns ett nybörjarpass på tisdag 5 juni.. Hur pass nya brukar vara med på dom? För jag har verkligen inte cyklat alls my

Jag är också ny och drog iväg ut mot Värmdö (bor i sjöstan). Det blev en riktigt härlig tur på fina cykelvägar och vägar, rundan blev inte riktigt som jag tänkt mig men fick i alla fall 5 härliga mil i benen.

Annars så kan jag rekomendera ältavägen och

I nybörjargruppen är det just nybörjare, alltså de som aldrig cyklat i grupp förut. Men kommer det nybörjare till en lugn grupp (utan tillägget nybörjare) så tar vi en ordentlig säkerhetsgenomgång och instruerar mer efter vägen.

Alla är nybörjare i börja

Tack Bruse för information även fast inte är trådägare 🙂 Jag tänkte faktiskt dyka upp på Ekerö ikväll på nybörjarträingen! Verkar jättebra.

Tack David för fina tips på rundor! Låter intressant med lördag men jag har inte i Stockholm i helgen. Annars tror jag absolut det är en bra grej att cykla ihop med någon annan sådär, så hoppas du får med dig nån 🙂

Bruse: Det är sant, alla är nybörjare

Hälsa Karolina från mig.

Om du har en cykel som tål att cyklas på grusvägar så rekommenderar jag dig att åka från Hammarbyhöjden via Björkhagen vidare till Ältavägen på grusväg genom skogen. Följ ältavägen och vik sedan av mot Erstavik. Erstavik är en fideikommiss på 2100 hektar

12