Quote from Guest on 21 February 2012, 18:28Hej!
I slutet på Augusti 2011 så blev problemet med min högrahöftled akut och det var bara att parkera racern för säsongen.
Jag väntar nu på en bhöftledsoperation, sker preliminärt om cirka 6 veckor, sen väntar enligt läkarens uppgift 6-8 veckors rehabl
Hej!
I slutet på Augusti 2011 så blev problemet med min högrahöftled akut och det var bara att parkera racern för säsongen.
Jag väntar nu på en bhöftledsoperation, sker preliminärt om cirka 6 veckor, sen väntar enligt läkarens uppgift 6-8 veckors rehabl
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 18:38Det framgick inte om de ska bara skrapa bort lite skit eller om du ska få en protes.
Jag har inte gjort det själv, men min fru är inne på höftledsprotes nr 2 (bägge sidor, alltså).
Första gången cyklade vi 75 mil sommaren efter operationen. Sista gången
Det framgick inte om de ska bara skrapa bort lite skit eller om du ska få en protes.
Jag har inte gjort det själv, men min fru är inne på höftledsprotes nr 2 (bägge sidor, alltså).
Första gången cyklade vi 75 mil sommaren efter operationen. Sista gången
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 19:01Nu har jag ju inte gjort operationen själv, men min far har det. Han fick ny höftled och de var tvungna att bygga upp höftskålen på honom igen också. Han fick inte anstränga höften på närmare ett halvår efter operationen. Däremot fick han rekommendationen
Nu har jag ju inte gjort operationen själv, men min far har det. Han fick ny höftled och de var tvungna att bygga upp höftskålen på honom igen också. Han fick inte anstränga höften på närmare ett halvår efter operationen. Däremot fick han rekommendationen
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 19:38Det blir en protes, och jag räknar nog med en tuff rehab, men om de rekomenderar cykel för den biten känns det perfekt.
Det blir en protes, och jag räknar nog med en tuff rehab, men om de rekomenderar cykel för den biten känns det perfekt.
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 19:59Det är otroligt vad bra det blir ... och ganska snabbt. Ju starkare muskler man har i förväg desto bättre. Det kommer att gå fint.
Det är otroligt vad bra det blir ... och ganska snabbt. Ju starkare muskler man har i förväg desto bättre. Det kommer att gå fint.
Quote from Funbeat user on 22 February 2012, 08:15Jag känner en som bytt båda lederna.
Han är ruskigt snabb och stark. Dessutom cyklar han långt.
Du behöver inte vara orolig(jag känner även en som fick lårbenshalsen ihopspikad, han fick problem, men inte när han cyklar)
Jag känner en som bytt båda lederna.
Han är ruskigt snabb och stark. Dessutom cyklar han långt.
Du behöver inte vara orolig
(jag känner även en som fick lårbenshalsen ihopspikad, han fick problem, men inte när han cyklar)
Quote from Funbeat user on 22 February 2012, 08:29Gäller nog vara försiktig ändå och försöka få fatt på någon sjukgymnast som har koll.
Om du cyklar med någon form av pedaler där foten sitter fast blir det ett visst drag i höften och då finns det risk att spiken ner i lårbenshalsen som håller fast kulan
Gäller nog vara försiktig ändå och försöka få fatt på någon sjukgymnast som har koll.
Om du cyklar med någon form av pedaler där foten sitter fast blir det ett visst drag i höften och då finns det risk att spiken ner i lårbenshalsen som håller fast kulan