Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykla på Sicilien!
You need to log in to create posts and topics.

12

Har just fått reda på att jag ska till Sicilien efter midsommar, och då tänkte jag att det kan vara läge att ta med sig cykeln! (H)

Någon som varit där och vet nåt prisvärt ställe att bo, och är det någon del av ön som lämpar sig mindre bra för att cykla

Roddaren fick med sig ett silver från VM där.
Undvik Etna och Palermo annars är det ganska trevligt med kuperad terräng, enligt de rapporterar jag har hört.

Louise: du får jättegärna posta dina erfarenheter av den cykelresan här! Jag funderar på att spendera en del av den förestående pappa-semestern där.

Bland de första träffarna på Google.
http://tour.estamos.de/sicily/sicily.html

Jag var i Taormina. Ligger några mil norr om Catania som är den stora staden på östsidan. Taormina är fruktansvärt kuperat men en de mer charmiga städerna jag varit i - rekommenderas! Cyklingen skall du göra på mindra vägarna längs kusten där är det helt

Tackar för tipsen! då ska jag hålla mig borta från palermo som annars kändes enklast med tanke på flygplatsen.
Det är inte någon renodlad cykelresa för mig heller, ska dit på en kurs och hoppas kunna klämma in åtminstone lite cykling. Kursen går i Erice o

> Håller tummarna för att det inte ska kosta en förmögenhet att få dit cykeln!

Det hänger på flygbolaget. Om det är Air France-KLM så kostar det en förmögenhet.

Ving tog 600 ToR, special-bagage max 18kg i julas. Tog hem cykeln från USA i väska, fullpackad närmare 30 KG med KLM.... som tog inget. Antagligen hade jag bara tur och slank igenom

Air France-KLM höjde till 80 Euro enkel väg inom Europa för några år sedan. I.o.f.s. så är avgiften såpass bisarr att inte alla har hjärta att ta så mycket betalt.

Jag var i Cefalu en vecka härom hösten, mysig stad och bra cykel vägar.
Körde mtb med en Guide, vilket jag tycke var enklast för 2 dagars cykling när jag var där en vecka.
Blir ju en del klätringar, men fin cykling var det.

Här hittar du guiden Stefan fr

12