Quote from Guest on 9 June 2014, 10:59Hej!
Jag tittar på semesterplaneringen och försöker få in ett par fina långpass. Första etappen blir när familjen är på väg till Västervik från Stockholm.
Det blir långt att försöka ta allt på en etapp, så får nog bryta ner den i två. Då kanske första s
Hej!
Jag tittar på semesterplaneringen och försöker få in ett par fina långpass. Första etappen blir när familjen är på väg till Västervik från Stockholm.
Det blir långt att försöka ta allt på en etapp, så får nog bryta ner den i två. Då kanske första s
Quote from Lisa Bringhed on 9 June 2014, 11:09Hej
Cyklat från Pershagen söder om Södertälje till Norrköping, men inte 219 från Gnesta utan vägen som går mer längs med E4:anFrån Nyköping kan jag rekommendera vägen ner till Nävekvarn och bilfärja i Kvarsebo till Vikbolandet.
Har inget tips hela väge
Hej
Cyklat från Pershagen söder om Södertälje till Norrköping, men inte 219 från Gnesta utan vägen som går mer längs med E4:an
Från Nyköping kan jag rekommendera vägen ner till Nävekvarn och bilfärja i Kvarsebo till Vikbolandet.
Har inget tips hela väge
Quote from Funbeat user on 9 June 2014, 15:46Hej,
Har cyklat ner till Västervik ett par gånger.
Efter Nyköping, tar jag av ner mot Kvarsebo och färja över. Fortsätter via Östra Husby till Stegeborg (färja igen således) och därefter asfalterad kustväg till Valdemarsvik. Då och då måste man därefte
Hej,
Har cyklat ner till Västervik ett par gånger.
Efter Nyköping, tar jag av ner mot Kvarsebo och färja över. Fortsätter via Östra Husby till Stegeborg (färja igen således) och därefter asfalterad kustväg till Valdemarsvik. Då och då måste man därefte
Quote from Sandra Näslund on 9 June 2014, 16:25Ta pendeln till Gnesta, cykla från Gnesta till "Sillekrog" följ Stockholm Randonneurs rutt ( http://www.gpsies.com/map.do?fileId=vzvrepdaaxwrlstk ) till Stegeborg.
Improvisera med småvägarna (Cykelspåret ostkusten eller Kustlinjen - googla på Gpsies ell
Ta pendeln till Gnesta, cykla från Gnesta till "Sillekrog" följ Stockholm Randonneurs rutt ( http://www.gpsies.com/map.do?fileId=vzvrepdaaxwrlstk ) till Stegeborg.
Improvisera med småvägarna (Cykelspåret ostkusten eller Kustlinjen - googla på Gpsies ell
Quote from Berit Bengtson on 9 June 2014, 20:17+1 på det mesta av det Ari M skrev
Men jag tycker att du skall kliva av pendeln redan i Mölnbo (stationen 5km före Gnesta)
Gnesta ligger utanför Sthlms-län och därför kostar det 30SEK xtra att åka de 5km, oavsett om man har SL-kort eller ej.
Dessutom tyc
+1 på det mesta av det Ari M skrev
Men jag tycker att du skall kliva av pendeln redan i Mölnbo (stationen 5km före Gnesta)
Gnesta ligger utanför Sthlms-län och därför kostar det 30SEK xtra att åka de 5km, oavsett om man har SL-kort eller ej.
Dessutom tyc
Quote from Funbeat user on 9 June 2014, 22:04Många roliga mindre vägar om man vill välja inlandet. Uknadalen är t ex väldigt fin.
Många roliga mindre vägar om man vill välja inlandet. Uknadalen är t ex väldigt fin.
Quote from Funbeat user on 10 June 2014, 08:04Tack för svaren! 🙂
Jag ska titta på färjan via Stegeborg. Helst ute efter att cykla hela vägen från Stockholm så det får nog bli en tvådagsetapp misstänker jag.
Tack för svaren! 🙂
Jag ska titta på färjan via Stegeborg. Helst ute efter att cykla hela vägen från Stockholm så det får nog bli en tvådagsetapp misstänker jag.
Quote from Funbeat user on 13 June 2014, 00:06hej,
mja, jag tycker nog inte att randonnörrutten som refereras till ovan ner mot kvarsebo är så värst bra. Till Nävekvarn från Nyköping vinner any day of the week i min bok.
per
hej,
mja, jag tycker nog inte att randonnörrutten som refereras till ovan ner mot kvarsebo är så värst bra. Till Nävekvarn från Nyköping vinner any day of the week i min bok.
per