Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykla Stockholm till Västervik
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag tittar på semesterplaneringen och försöker få in ett par fina långpass. Första etappen blir när familjen är på väg till Västervik från Stockholm.

Det blir långt att försöka ta allt på en etapp, så får nog bryta ner den i två. Då kanske första s

Hej
Cyklat från Pershagen söder om Södertälje till Norrköping, men inte 219 från Gnesta utan vägen som går mer längs med E4:an

Från Nyköping kan jag rekommendera vägen ner till Nävekvarn och bilfärja i Kvarsebo till Vikbolandet.

Har inget tips hela väge

Hej,

Har cyklat ner till Västervik ett par gånger.

Efter Nyköping, tar jag av ner mot Kvarsebo och färja över. Fortsätter via Östra Husby till Stegeborg (färja igen således) och därefter asfalterad kustväg till Valdemarsvik. Då och då måste man därefte

Ta pendeln till Gnesta, cykla från Gnesta till "Sillekrog" följ Stockholm Randonneurs rutt ( http://www.gpsies.com/map.do?fileId=vzvrepdaaxwrlstk ) till Stegeborg.

Improvisera med småvägarna (Cykelspåret ostkusten eller Kustlinjen - googla på Gpsies ell

+1 på det mesta av det Ari M skrev

Men jag tycker att du skall kliva av pendeln redan i Mölnbo (stationen 5km före Gnesta)
Gnesta ligger utanför Sthlms-län och därför kostar det 30SEK xtra att åka de 5km, oavsett om man har SL-kort eller ej.
Dessutom tyc

Många roliga mindre vägar om man vill välja inlandet. Uknadalen är t ex väldigt fin.

Tack för svaren! 🙂

Jag ska titta på färjan via Stegeborg. Helst ute efter att cykla hela vägen från Stockholm så det får nog bli en tvådagsetapp misstänker jag.

hej,

mja, jag tycker nog inte att randonnörrutten som refereras till ovan ner mot kvarsebo är så värst bra. Till Nävekvarn från Nyköping vinner any day of the week i min bok.
per