Quote from Guest on 3 March 2011, 20:09Jag ska i juni cykla Tjejvättern för första gången och behöver skaffa en cykel för detta. Jag tänker mig en cykel som jag sedan kan använda även mer till vardags, alltså ingen racercykel..
Är det någon som har något förslag vad jag skulle kunna införska
Jag ska i juni cykla Tjejvättern för första gången och behöver skaffa en cykel för detta. Jag tänker mig en cykel som jag sedan kan använda även mer till vardags, alltså ingen racercykel..
Är det någon som har något förslag vad jag skulle kunna införska
Quote from Rasmus Olsson on 3 March 2011, 20:19Vad ska du ha den till?
Vad ska du ha den till?
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 20:20Jag köpte en cyclocross senast. Den kan man ha i "vardagslivet" men samtidigt så påminner den om en racer så du kan även ha den i tävlingssammanhang. Eller så kan du köpa en MTB.
Lycka till med din cykelköp!
Jag köpte en cyclocross senast. Den kan man ha i "vardagslivet" men samtidigt så påminner den om en racer så du kan även ha den i tävlingssammanhang. Eller så kan du köpa en MTB.
Lycka till med din cykelköp!
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 20:50jag köpte, för att träna+åka tjejvättern 2010, en cyklocross. Jag är nöjd, jag har möjlighet att alternera mellan lite grövre däck och smala. Med de grövre däcken kör jag gärna på grusvägar.
jag köpte, för att träna+åka tjejvättern 2010, en cyklocross. Jag är nöjd, jag har möjlighet att alternera mellan lite grövre däck och smala. Med de grövre däcken kör jag gärna på grusvägar.
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 21:53Cyklade på en hybrid som jag också jobbpendlar med. Funkade perfekt.
Cyklade på en hybrid som jag också jobbpendlar med. Funkade perfekt.
Quote from Rasmus Olsson on 3 March 2011, 22:23En hybrid är som en bäddsoffa, försöker vara dålig på flera saker.
Det är helt olika geometrier på en hybrid och en cx. En hybrid är mer som en vanlig gammal hederlig cykel helt enkelt. Medans en cx är mer lik en lvg i geometrin, men kralligare. Jag skul
En hybrid är som en bäddsoffa, försöker vara dålig på flera saker.
Det är helt olika geometrier på en hybrid och en cx. En hybrid är mer som en vanlig gammal hederlig cykel helt enkelt. Medans en cx är mer lik en lvg i geometrin, men kralligare. Jag skul
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 22:25Men en hybrid till TjejVättern och till/från jobbet ?
Terräng och skog förstår jag att den inte funkar. Jag var inne ett tag på en racer men känner mig för obekväm med styre och smala däck då de inte skulle funka att cykelpendla till jobbet med. Sedan k
Men en hybrid till TjejVättern och till/från jobbet ?
Terräng och skog förstår jag att den inte funkar. Jag var inne ett tag på en racer men känner mig för obekväm med styre och smala däck då de inte skulle funka att cykelpendla till jobbet med. Sedan k
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 22:26Nä, jag cyklar inte i terräng med den så klart, det är cykelbanor och asfalterade gator hela vägen till mitt jobb 😉
jag satte på ringklocka och två flaskhållare
Nä, jag cyklar inte i terräng med den så klart, det är cykelbanor och asfalterade gator hela vägen till mitt jobb 😉
jag satte på ringklocka och två flaskhållare
Quote from Rasmus Olsson on 3 March 2011, 22:27Med ett rakt styre kan du placera vardera handen på ett enda stället. På ett bockstyre kan jag jag få det till minst sex olika ställen. Det gör att du kan variera sittställning och belastning på händerna. Risken för nerver i kläm och bortdomnade fingrar ä
Med ett rakt styre kan du placera vardera handen på ett enda stället. På ett bockstyre kan jag jag få det till minst sex olika ställen. Det gör att du kan variera sittställning och belastning på händerna. Risken för nerver i kläm och bortdomnade fingrar ä
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 22:36En hybrid funkar säkert, men en stor fördel med en cx är just bruket av bockstyre med många styrpositioner under längre turer/lopp som sparar rygg, axlar, nacke, armar och händer från allt för statisk belastning.
Som vanligt är det viktigt att du får hjä
En hybrid funkar säkert, men en stor fördel med en cx är just bruket av bockstyre med många styrpositioner under längre turer/lopp som sparar rygg, axlar, nacke, armar och händer från allt för statisk belastning.
Som vanligt är det viktigt att du får hjä