Quote from Guest on 3 April 2013, 11:23Jag ska börja cykla ett par dagar veckan till jobb i Eslöv ifrån Malmö och tänkte höra ifall det finns någon här som har kan säga vilken väg som lämpar sig bäst för landsvägscykling när jag cyklar ut ifrån Lund.
Jag har bra koll på vägarna omkring Malmö
Jag ska börja cykla ett par dagar veckan till jobb i Eslöv ifrån Malmö och tänkte höra ifall det finns någon här som har kan säga vilken väg som lämpar sig bäst för landsvägscykling när jag cyklar ut ifrån Lund.
Jag har bra koll på vägarna omkring Malmö
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 11:33Om jag kom från Malmö skulle jag kört genom stan, förbi sjukhuset på Getingevägen och sedan Svenhögsvägen ut mot Stångby och Örtofta. Mellan Lund och Stångby är det cykelväg parallellt med stambanan genom Annehem. Om du kör racer bör du dock ta stora väge
Om jag kom från Malmö skulle jag kört genom stan, förbi sjukhuset på Getingevägen och sedan Svenhögsvägen ut mot Stångby och Örtofta. Mellan Lund och Stångby är det cykelväg parallellt med stambanan genom Annehem. Om du kör racer bör du dock ta stora väge
Quote from Karapass Admin on 4 April 2013, 08:54Tack! Det är racer jag cyklar med så jag vill ju ha en väg som inte består av hårt packad grus eller för svår asfalt. Jag testar Svenhögsvägen och vidare mot Sockerbruksvägen.
Tack! Det är racer jag cyklar med så jag vill ju ha en väg som inte består av hårt packad grus eller för svår asfalt. Jag testar Svenhögsvägen och vidare mot Sockerbruksvägen.
Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 21:51Jag kan bara hålla med Anders då jag bor i Malmö (Oxie) så kör jag precis den sträckan genom Stångby och Örtofta som Anders beskriver. Man får en rolig backe på slutet precis innan man kommer in Eslöv så det är positivt!
Jag kan bara hålla med Anders då jag bor i Malmö (Oxie) så kör jag precis den sträckan genom Stångby och Örtofta som Anders beskriver. Man får en rolig backe på slutet precis innan man kommer in Eslöv så det är positivt!
Quote from Karapass Admin on 6 April 2013, 12:04Körde första turen igår, dock fuskade jag och tog med cykeln på tåget och cyklade från Eslöv till Malmö 🙂 Men det gick bra, det var en trevlig väg att cykla. Valde Eslöv-Örtofta (Västra Sallerupsvägen) och sedan 90-vägen via Stångby.
Nästa gång blir d
Körde första turen igår, dock fuskade jag och tog med cykeln på tåget och cyklade från Eslöv till Malmö 🙂 Men det gick bra, det var en trevlig väg att cykla. Valde Eslöv-Örtofta (Västra Sallerupsvägen) och sedan 90-vägen via Stångby.
Nästa gång blir d
Quote from Funbeat user on 7 April 2013, 11:03Alla har vi någon backe som vi kämpar med.
Alla har vi någon backe som vi kämpar med.