Quote from Guest on 27 May 2009, 23:17Igår kväll när jag låg på spikmattan med händerna på bröstet kände jag att jag hade en härligt låg vilopuls. Dags att räkna tänkte jag. Jag landade på en puls på 37 bpm. Överaskande lågt! Jag har den här våren kommit igång riktigt bra med cyklingen och kö
Igår kväll när jag låg på spikmattan med händerna på bröstet kände jag att jag hade en härligt låg vilopuls. Dags att räkna tänkte jag. Jag landade på en puls på 37 bpm. Överaskande lågt! Jag har den här våren kommit igång riktigt bra med cyklingen och kö
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 23:27Går inte att mäta på mig för jag blir så i varv så fort jag vaknar
Går inte att mäta på mig för jag blir så i varv så fort jag vaknar
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 23:28High on life 🙂
High on life 🙂
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 23:33Igentligen är nog det bästa att mäta när man just vaknat på morgonen, om man nu inte vaknar av någon crazy mardröm!! Men jag låg på spikarna i ca 40 minuter och sedan mätta jag pulsen.
Igentligen är nog det bästa att mäta när man just vaknat på morgonen, om man nu inte vaknar av någon crazy mardröm!! Men jag låg på spikarna i ca 40 minuter och sedan mätta jag pulsen.
Quote from j sollerman on 28 May 2009, 06:34Spikmatta, är inte de doping 😉 Får ta och mäta min någon dag, ligger nog runt 40 (kanske...)
Spikmatta, är inte de doping 😉 Får ta och mäta min någon dag, ligger nog runt 40 (kanske...)
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 08:02Lustigt det här med vilopuls, det lägsta jag mätt nånsin är typ 55 och har alldtid över 85 när jag är vaken...
Ändå anser jag mig vara hyfsat vältränad (konditionsidrottar ju iaf 5 pass/vecka)
Jag gissar att generna slår olika! 🙂
Lustigt det här med vilopuls, det lägsta jag mätt nånsin är typ 55 och har alldtid över 85 när jag är vaken...
Ändå anser jag mig vara hyfsat vältränad (konditionsidrottar ju iaf 5 pass/vecka)
Jag gissar att generna slår olika! 🙂
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 12:20Att vilopulsen skulle vara ett mått på kondition är inte alls sant... Det är möjligtvis ett individuellt mått på kondition. Den sjunker om du tränar mycket, men en otränad person kan ligga under 40 också. En vältränad kan säkerligen vara över 50 och ännu
Att vilopulsen skulle vara ett mått på kondition är inte alls sant... Det är möjligtvis ett individuellt mått på kondition. Den sjunker om du tränar mycket, men en otränad person kan ligga under 40 också. En vältränad kan säkerligen vara över 50 och ännu
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 12:42efter en sommar var min puls under 38 oxå, men jag blev ändå ifrånkörd av glada amatörer på vägarna, så tror inte heller att det är ett mått på att man är lika vältränad som Gunde Svan var ett tag 🙂
efter en sommar var min puls under 38 oxå, men jag blev ändå ifrånkörd av glada amatörer på vägarna, så tror inte heller att det är ett mått på att man är lika vältränad som Gunde Svan var ett tag 🙂
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 14:32Jag har alltid haft hög vilopuls...även när jag rävlingsimmade och tränade 5 timmar om dagen....
Jag har alltid haft hög vilopuls...även när jag rävlingsimmade och tränade 5 timmar om dagen....