Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumHeleneholms MultisportDå var vi igång
You need to log in to create posts and topics.

Första inlägget. Jaha, vackert väder...

Jo, jag ska cykla hem från jobbet idag. Premiärtur i år.
Hoppas jag inte glömt nåt viktigt, typ cykelskor eller handskar.
Ingen lampa, får cykla i tid innan det blir mörkt.

Då går vi väl igång med lite funderingar.
Premiärtur på inlines igår. Med tanke på 12h i Falkenberg testade jag hur fort man behöver köra för att ha någon chans.

Körde på i hyggligt tempo men utan att bli trött, ett tempo jag borde kunna hålla i 12h ur

Tjena

Det där med inlines är ju en lite ny utmaning, speciellt att utöva under så lång tid. Den enda erfarenhet av den åkning jag gjort, vilken varat max 3h i sträck, är att jag fått välding ont i hålfoten. Detta dock troligen p ga dålig passform på skon

Först tillbaks till mitt första inlägg. Givetvis hade jag glömt något, vindjackan. Som tur var hade jag både underställströja och kortärmad cykeltröja för att kunna välja beroende på väder. Nu tog jag på båda, och reflexväst, så magen och bröstet klarade

Tjena

Henrik, du har pratat varmt om din "barfota" löpning. Jag skulle vilja veta vad det är för skor/sockor du använder, lite om dina upplevelser med att springa "barfota", för/nackdelar.

Mvh
/Anders

Nisse: Därför cyklar man både fram o tillbaka, då glömmer man inget 😉

7 dagar i fjällen + 4 dagar i istanbul o alldeles för mycket alkohol. 5 veckor till hestra med Micke, fy fan, det är tuffa veckor som väntar. Började med att cykla till jobbet idag s

För barfotalöpning och vilka skor går det ju utmärkt att läsa denna diskussion.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=648058

Mina personliga reflektioner är att det är grymt kul att springa igen. Det känns som det stärker fötter och ben, tr

Det måste jag också prova. Var köpte ni era Aquasocks?
Springer ni på asfalt, grus eller gräs?
Kan tänka mig att de borde passa bra till St Hans träning.