Quote from Guest on 13 July 2013, 11:04Hej.
Någon som vill svara på omkretsen i cm på ett racerdäck med etrto 23-622?
Ska ställa in en gammal cykeldator och den tabellen som finns med i bruksanvisning hanterar inte den dimensionen.
Hej.
Någon som vill svara på omkretsen i cm på ett racerdäck med etrto 23-622?
Ska ställa in en gammal cykeldator och den tabellen som finns med i bruksanvisning hanterar inte den dimensionen.
Quote from Funbeat user on 13 July 2013, 11:14Eftersom jag inte vet så mycket om cyklar visste jag inte vad jag skulle fråga efter. Nu har jag dock fördjupat mig lite och gör ett nytt försök.
Dimensionen på däcket är 700x23c. I datorn finns alternativet 700c. Är 700 måttet på omkretsen och 23 måttet
Eftersom jag inte vet så mycket om cyklar visste jag inte vad jag skulle fråga efter. Nu har jag dock fördjupat mig lite och gör ett nytt försök.
Dimensionen på däcket är 700x23c. I datorn finns alternativet 700c. Är 700 måttet på omkretsen och 23 måttet
Quote from Lars Ekegård on 14 July 2013, 08:59Runt 2010-2020mm för racer. Tror mig minnas att jag kört 2115mm.
Kan skilja en del på olika märken på däck så mäta är nog det mest exakta sättet.
Runt 2010-2020mm för racer. Tror mig minnas att jag kört 2115mm.
Kan skilja en del på olika märken på däck så mäta är nog det mest exakta sättet.
Quote from Funbeat user on 14 July 2013, 09:56Detta svaret fick jag när jag var sådär vilsen kring köp av mina dubbdäck, men informationen kanske kan hjälpa dig med.. ?
"Däck är lite krångligt då det finns en massa olika siffror som egentligen i många fall betyder samma sak.
622, 700 och 28" är sam
Detta svaret fick jag när jag var sådär vilsen kring köp av mina dubbdäck, men informationen kanske kan hjälpa dig med.. ?
"Däck är lite krångligt då det finns en massa olika siffror som egentligen i många fall betyder samma sak.
622, 700 och 28" är sam
Quote from Elias Engqvist on 14 July 2013, 10:002133 mm ska det väl vara?
2133 mm ska det väl vara?
Quote from Funbeat user on 14 July 2013, 12:15@Jonas... i denna manual: http://static.garmincdn.com/pumac/Edge810_OM_EN.pdf
...hittar du om du klickar till vänster i listan klickar på: "Customizing your device" - "Profiles" - "Updating your bike profile"... sedan ett par sidor ner... en lista för do
@Jonas... i denna manual: http://static.garmincdn.com/pumac/Edge810_OM_EN.pdf
...hittar du om du klickar till vänster i listan klickar på: "Customizing your device" - "Profiles" - "Updating your bike profile"... sedan ett par sidor ner... en lista för do
Quote from Funbeat user on 14 July 2013, 17:21tabellerna ska man nog se som en väldigt grov indikation. omkretsen påverkas ju också av vilket tryck man kör med och förmodligen också vilken fälg däcken ligger på. jag kör med continental grand prix 4000s på zipp404 med 8 bar. omkretsen är 2125.
tabellerna ska man nog se som en väldigt grov indikation. omkretsen påverkas ju också av vilket tryck man kör med och förmodligen också vilken fälg däcken ligger på. jag kör med continental grand prix 4000s på zipp404 med 8 bar. omkretsen är 2125.
Quote from Funbeat user on 15 July 2013, 09:28Fälgpåverkan är minimal tror jag. Jag ställde in min storlek efter en kompis som körde med samma däck, annan fälg och en bar mer i (jag kör med 7, han med 8 bar). Felet blev på ett par promille efter upprepade mätningar.
Fälgpåverkan är minimal tror jag. Jag ställde in min storlek efter en kompis som körde med samma däck, annan fälg och en bar mer i (jag kör med 7, han med 8 bar). Felet blev på ett par promille efter upprepade mätningar.