Quote from Guest on 8 September 2008, 13:12Hade lite tankar ang. slitage på däck när man använder trainer. Hur mycket slits det ? Dom däcken som sitter på nu har rullat ca 200 mil, håller dom en vinter på trainern? Kommer att köra ett antal timmar i veckan.
Trainerdäck, är det något jag bör införs
Hade lite tankar ang. slitage på däck när man använder trainer. Hur mycket slits det ? Dom däcken som sitter på nu har rullat ca 200 mil, håller dom en vinter på trainern? Kommer att köra ett antal timmar i veckan.
Trainerdäck, är det något jag bör införs
Quote from Lena O on 8 September 2008, 13:22Beror på vilka däck du har.
Mina nya Continental klarade inte mer än 150mil
Beror på vilka däck du har.
Mina nya Continental klarade inte mer än 150mil
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 13:56Har Schwalbe. Tror att modellen heter Lugano.
Har Schwalbe. Tror att modellen heter Lugano.
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 14:01Trainer sliter mycket däck!
Undrar hur grova däck fungerar?
Trainer sliter mycket däck!
Undrar hur grova däck fungerar?
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 14:09Se till att ha så högt däcktryck som möjligt och att ha tillräckligt högt tryck mot rullarna så att däcket inte slirar.
Största problemet i vintras var ett fertal punkteringar; troligen orsakade av den höga värmen som det blir i däcket. Däcket slets mer
Se till att ha så högt däcktryck som möjligt och att ha tillräckligt högt tryck mot rullarna så att däcket inte slirar.
Största problemet i vintras var ett fertal punkteringar; troligen orsakade av den höga värmen som det blir i däcket. Däcket slets mer
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 14:26Continental har ett speciellt däck för trainer, kostar 295:-.
Continental har ett speciellt däck för trainer, kostar 295:-.
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 14:26De speciella däcken ska också låta mindre, enligt utsago!
De speciella däcken ska också låta mindre, enligt utsago!
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 14:43Vi diskuterar slitage, inte tinnitus eller sura grannar.
Deras ungar brukar skrika!
Vi diskuterar slitage, inte tinnitus eller sura grannar.
Deras ungar brukar skrika!
Quote from ellen olsson on 8 September 2008, 19:46Kör på gamla däck som ändå börjar vara utslitna så gör det inte så mycket.
Kör på gamla däck som ändå börjar vara utslitna så gör det inte så mycket.
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 19:49Jag fick klagomål idag av CykelDoktorn. Tommy tyckte att jag körde på Sport contacts väv. Det var bara på halva slitbanan som var kvar.
Jag fick klagomål idag av CykelDoktorn. Tommy tyckte att jag körde på Sport contacts väv. Det var bara på halva slitbanan som var kvar.