Quote from Guest on 7 February 2008, 08:10Vad ska jag ha för däcktryck på min cyclocross? Jag vet att det var på tok för lågt tidigare eftersom det slog igenom till fälgen i kraftiga gupp. Nu har jag pumpat i 4bar, för mycket eller för lite?
Föret just nu nyplogat och lite guppigt, snöade 5-10cm
Vad ska jag ha för däcktryck på min cyclocross? Jag vet att det var på tok för lågt tidigare eftersom det slog igenom till fälgen i kraftiga gupp. Nu har jag pumpat i 4bar, för mycket eller för lite?
Föret just nu nyplogat och lite guppigt, snöade 5-10cm
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 08:20Jag kör med Nokian 32 mm dubbdäck och sex bar.
Jag kör med Nokian 32 mm dubbdäck och sex bar.
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 08:26Aha, så pass, ja men då vågar jag pumpa i lite till då med andra ord.
Har tyvärr inga dubbdäck, det får bli nästa vinter, jag tror jag hellre cyklar ute än att sitta på en trainer inne i värmen och svettas.
Lite is i skägget har ingen dött av :p
Aha, så pass, ja men då vågar jag pumpa i lite till då med andra ord.
Har tyvärr inga dubbdäck, det får bli nästa vinter, jag tror jag hellre cyklar ute än att sitta på en trainer inne i värmen och svettas.
Lite is i skägget har ingen dött av :p
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 08:52Vill du snåla på dubbdäcksfronten är ett tips att köpa ett och montera det fram. Min erfarenhet är att 106 dubbar är för få.
Jag kör med maxtryck i däcken, det går långsamt ändå.
Nästa år ska jag skaffa 2 hjul till så att jag kan ha olika däck monterade
Vill du snåla på dubbdäcksfronten är ett tips att köpa ett och montera det fram. Min erfarenhet är att 106 dubbar är för få.
Jag kör med maxtryck i däcken, det går långsamt ändå.
Nästa år ska jag skaffa 2 hjul till så att jag kan ha olika däck monterade
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 09:33Det är väl inte av snålhet som jag inte köper dubbdäck. Jag har precis fått min första cross och tänkte att snart är det ganska bart på asfalten och på grusvägarna ändå så då behövs inga dubbdäck.
Det är väl inte av snålhet som jag inte köper dubbdäck. Jag har precis fått min första cross och tänkte att snart är det ganska bart på asfalten och på grusvägarna ändå så då behövs inga dubbdäck.
Quote from Mattias Johansson on 7 February 2008, 10:2735 mm dubb. Jag har 2,8 bar när det är snö/is och 4-5 bar på barmark. Går ha högre tryck men jag tycker det blir lite för stötigt och väljer lite mer komforttryck.
Editerat:
Har ingen fjädring på cykeln.
35 mm dubb. Jag har 2,8 bar när det är snö/is och 4-5 bar på barmark. Går ha högre tryck men jag tycker det blir lite för stötigt och väljer lite mer komforttryck.
Editerat:
Har ingen fjädring på cykeln.
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 12:34Sorry, det var inte meningen att beskylla dig för att vara snål, beklagar.
Det kan bli vinter än, men det är klart, det är inte många veckor kvar till april och då ska det mycket till för att låta dubbdäcken sitta kvar.
Sorry, det var inte meningen att beskylla dig för att vara snål, beklagar.
Det kan bli vinter än, men det är klart, det är inte många veckor kvar till april och då ska det mycket till för att låta dubbdäcken sitta kvar.
Quote from Funbeat user on 7 February 2008, 12:44Nej nej, det var inte alls så.
Här är det vinter på fullast allvar, det är 40cm snö på gräsmattan hemma och det är väl ett par centimeter is/snö på vägarna så dubbdäck hade säkert varit mer optimalt, men det brukar IAF börja bli bart på vägarna nu när vår
Nej nej, det var inte alls så.
Här är det vinter på fullast allvar, det är 40cm snö på gräsmattan hemma och det är väl ett par centimeter is/snö på vägarna så dubbdäck hade säkert varit mer optimalt, men det brukar IAF börja bli bart på vägarna nu när vår
Quote from Funbeat user on 8 February 2008, 08:04Ja, det blev en jäkla skillnad i rullmotstånd. Jag är ju som sagt väldigt otränad men jag gick från 15km/h på två mil till 19km/h på 3 mil. Kul att det gick lite snabbare, eller ganska mycket snabbare. Får se hur kroppen känns imorgon, börjar ana en förky
Ja, det blev en jäkla skillnad i rullmotstånd. Jag är ju som sagt väldigt otränad men jag gick från 15km/h på två mil till 19km/h på 3 mil. Kul att det gick lite snabbare, eller ganska mycket snabbare. Får se hur kroppen känns imorgon, börjar ana en förky