Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDåligt sopade cykelvägar!
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag bor i Sigtuna kommun och märker att jag för att slippa punktering bör undvika cykelvägarna helt. De är nämligen helt fulla med grus och skräp, krossat glas etc etc. Kör jag på bilvägarna är det alltid rent och fint. Kör ni på cykelvägar?

Kontakta kommunen och påpeka det!

Ja, jag vet inte om det var enbart ett sammanfallande, men när jag påpekade något liknande för Mölndals kommun (nåväl, Mölndals stad) så var de framme nästa dag. Mycket möjligt att det var en slump, men resultatet blev bra.

Mitt i samhällen är det oftast

Jag har samma problem när jag cyklar till jobb. Jag bor i Malmö och jobbar i Eslöv så den närmsta vägen är genom Lund dock är cykelvägarna i Lund mycket dåliga. De är antingen gamla eller fyllda utav grus från vintern. Det blir lätt att jag cyklar 5 km lä

Jag kör istort sett aldrig på cykelvägar,det är förenat med livsfara!Hundar som springer ut,dålig beläggning,sten och grus.smalt,tajta kurvor.möte av andra cyklar i 40knyck e ju inte någon höjdare med.har märkt att tex vid grävning till tex lyktstolps fun

Cyklade ut på Värmdö idag och blev förvånad över det dåliga skicket på deras cykelvägar. Trasiga, trånga, märkliga och grusiga.

Då är skicket klart bättre i Tyresö, Haninge, Huddinge och andra delar av den sköna södern.
Fast i Huddinge finns ett idiotis

Svaret från Sigtuna Kommun är att de sopar cykelbanorna 2ggr per år och att de vill veta var någonstans problemet finns om de ska ut och göra något extra. Jag får väl anta att cykelbanorna (åtminstone i vår kommun) inte är till för cyklar. Kommer cykla på

Cykelbanorna är som du säger nog inte till för att cyklas på. De är till för att det ska bli många fina sträck på en cykelkarta så tjänstemännen och politikerna tjänar billiga poäng.

Fråga hur ofta de plogar dem ...

Daniel: Jag tycker att du ska ringa varje dag. 😉

12