Quote from Guest on 24 December 2011, 19:10Sökte lite här men hittade inget yes/no på det jag letar efter. Saken är den att jag vill skaffa mig en kassett till fin-hjulen som idag inte har någon kassett. Eftersom det är lätta fin-hjul med "shimano body" tänkte jag mig en DA kassett 12-25, men sake
Sökte lite här men hittade inget yes/no på det jag letar efter. Saken är den att jag vill skaffa mig en kassett till fin-hjulen som idag inte har någon kassett. Eftersom det är lätta fin-hjul med "shimano body" tänkte jag mig en DA kassett 12-25, men sake
Quote from Funbeat user on 24 December 2011, 19:20Sram-kassetter passar på shimano
Sram-kassetter passar på shimano
Quote from Funbeat user on 24 December 2011, 19:36Eh ja?
Men nu undrar jag om DA kassett ihop med sram kedja och vevparti 😉
Eh ja?
Men nu undrar jag om DA kassett ihop med sram kedja och vevparti 😉
Quote from Funbeat user on 24 December 2011, 20:34Svar ja. Shimanos o srams drivlinor är fullt kompatibla.
Edit: tänk bara på att inte mixa 9-10 delat, det ger inte alltid fullgod funktion.
Svar ja. Shimanos o srams drivlinor är fullt kompatibla.
Edit: tänk bara på att inte mixa 9-10 delat, det ger inte alltid fullgod funktion.
Quote from Funbeat user on 24 December 2011, 22:19Okej, bra! (t+)
Nej, jag håller mig till 9-delat som redan sitter på cykeln.
Okej, bra! (t+)
Nej, jag håller mig till 9-delat som redan sitter på cykeln.
Quote from Funbeat user on 25 December 2011, 17:18Men vill du köra delux ska du väl ha sram red kassett? Bra mycket dyrare och bling!
Men vill du köra delux ska du väl ha sram red kassett? Bra mycket dyrare och bling!
Quote from ellen olsson on 25 December 2011, 18:14Sram Red finns väl inte i 9-delat?
Personligen så skulle jag överväga en uppgradering till minst 10-delat innan jag slängde på en relativt dyr slitdel...
Sram Red finns väl inte i 9-delat?
Personligen så skulle jag överväga en uppgradering till minst 10-delat innan jag slängde på en relativt dyr slitdel...
Quote from Funbeat user on 25 December 2011, 18:52Tja, i första hand är det inte "bling" jag är ute efter utan en kassett som har rätt utväxling och är så lätt och bra som möjligt. Hittade en DA 12-25 9p på CRC som verkar matcha. Det blir nog den, tror jag 🙂
Tja, i första hand är det inte "bling" jag är ute efter utan en kassett som har rätt utväxling och är så lätt och bra som möjligt. Hittade en DA 12-25 9p på CRC som verkar matcha. Det blir nog den, tror jag 🙂
Quote from Funbeat user on 25 December 2011, 20:24Missade att det skulle vara 9-delat, då går ju inte red nej.
Missade att det skulle vara 9-delat, då går ju inte red nej.