Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Dags för en varning eller dyligt för Ice Man? Har inte någon annan stans i detta forum stött på maken till envishet i att hävda sin rätt att kränka och nedvärdera människor utifrån hudfärg!

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1214845

Har du mejlat Funbeat?

Ur ett historiskt perspektiv är det intressant att bevara alla slags yttringar oavsett hur kränkande och idiotiska de är. Men vi har en tendens att vilja glömma och gömma de som är av avvikande åsikt. Det skrämmer mig mer. Jag tycker att vi som vuxna bord

Men såklart, är det olagliga påhopp så får Funbeat-admin ta hand om det. Jag har inte läst allt och vet inte om det är olagligt att kalla en folkgrupp för något nedsättande. Gör som Bruse säger.

Klassiskt troll.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Edit vill ha den svenska varianten eftersom funbeat tydligen fortfarande envisas med att terminera url:ar som innehåller parenteser felaktigt.

Jag har Mailat Olle!

Fick detta svar på om han tyckte att Ice Mans språkbruk i ovan nämnd tråd var ok i detta forum.

"Nej, det var verkligen inte bra språkbruk, och framförallt väldigt illa sagt. Jag tycker dock att en del av de övriga forumdeltagarna h

Hade en argumentation idag angående varför N-bollar inte längre är okej att säja, svarade med att vinkla om nedsättningen så personen själv blev träffad istället. Fungerade bra.

Angående trollet:
En riktig man behöver inte påpeka att han är en man.
Troli

Säkerligen för gammalt.
1987 blev jag och andra svenskar inbjudna av n. att deltaga i Comrades i Sydafrika. Kände då ett antal kanontrevliga n. ( Ordet fick då användas i större delen av världen. Fortfarande är det OK lite här och var. )

Alltnog blandad

"Är ju gammal som gatan så för mig är tonen i rösten eller skriverierna viktigare än det specifika ordet. Känner fortfarande svarta som ej har emot att jag säger n.."

Problemet är att tonen och kroppsspråket inte syns i texten.
Självklart kan man mellan

Eric.
Det är ju väldigt få som har taggarna utåt.
Varför har dessa bokstavstalibaner företräde?
Nu var jag medvetet provokativ.

Tillhör dessa som gillar en del "troll" här. Givetvis inte allt de skriver.
Men vem är perfekt?

12