Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatDagsnoteringar raderas
You need to log in to create posts and topics.

12

Om man skrivit en en dagsnotering en dag och dagen efter vill lägga till tex vikt och då klickar på "registrera dagsnotering" och sen ändrar datum till gårdagen så försvinner gårdagens dagsnotering.

Då man byter datum under registrering borde den gamla n

Öppna kalender
tryck på siffran upp till vänster i hörnet.

Ok att det kan göras, men det är ändå en bugg att den gamla noteringen raderas då man gör det på mitt sätt.

En bugg är ett fel. Om ingen har tänkt på att det ska laddas när man ändrar datum är det inte en bugg, då är det en funktion som inte har implementerats. 😉

Precis! Det är nog en "feature".

Hmm, jag är också mjukvaruutvecklare och jag skulle nog säga att allt som har oönskade bieffekter är buggar. Enda gången dessa inte är buggar är då man AVSIKTLIGT designat det så pga någon annan anledning.
Radering av text utan att notiera användaren är a

Det beror på vad som står i specen...

Den raderar inte texten utan användaren skriver över den med en ny text. Användaren gör ett aktivt val att välja att skriva över en befintlig dagsnotering.
Sen kan det bli olyckligt när användaren inte är medveten om det valet den gör 🙂

"Det beror på vad som står i specen... "

Fast då är specen dålig och buggig 🙂 eller ofullständig.

Tänk om Windows Xp had en feature som gjorde att hårddisken raderades varje gång du surfade in på Funbeat. Du skulel anse det var en bugg men Microsoft k

Med microsoft kan allting hända!

Specar kan inte ha buggar. Men dom kan vara ofullständiga! Då överlåter man till programmeraren att bestämma hur det ska funka och det är alltid det bästa 🙂 (Jag är också utvecklare)

Men att användaren kan göra fel b

12