Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonDebut på HIV, JA/NEJ?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag är mycket sugen på att göra en HIV i Tjörn Triathlon i år, men är osäker. Jag tror att jag klarar att genomföra det, men osäker på vad min kropp tycker efter målgång.

Jag började med triathlon i år och har gort tre motionslopp. Halsta, Göteborg och

Släpp alla tidskrav och gör ett försök! Om du inte skulle orka springa hela löpningen kan du alltid växla med att gå.

... men vad säger reglementet? Jag är inte säker på att du får starta på en såpass lång distans än.

Det stämmer, man måste vara junior för att få köra Halviron, dvs född 1990. Annars är sprinten maxdistansen. Framgår om du är född 90 eller 91.

Min första tävling var Malmö HIM (numera Sövde). Det går utmärkt om målet är att genomföra snarare än att vinna. Men då gäller det förstås att du får starta, dvs. fixar åldersgränsen.

HIV? Nej tack!

Jag är född 1990. Det finns en klass för juniorer (1989-1990) på HIM, alltså borde jag ha åldern inne.
Så om jag bara tar det lungt och sattasar på ett genomförande borde det inte vara "farligt"?

Då är det bara att göra ett försök! Du känner din egen kropp bäst. Mitt tips är att simma och cykla avslappnat. Känns det bra på löpningen är det bara att mata på 🙂

Kan du inte döpa om tråden, det svärtar ner sportens rykte 😉 Ha ha

Är detta en positiv tråd? 😉

Då är det bara att köra. Hoppas att din "halva" kommer gå bra.

Rune Larsson hade en artikel om långdistanslöpning och unga i en av de senaste runnners world. Han hävdar att det är en myt att det är farligt för typ 12-13 åringar att kör långdistanspass.

Det enda "problemet" jag ser, är att yngre går ut för hårt pga

12