Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonDebutlopp
You need to log in to create posts and topics.

12

Har ni något tips på ett bra debutlopp? Jag är främst intresserad av långa distanser. Jag surfade runt förra årets kalender och fastnade för Hjorten Halv-IM-distans. Känns som den ligger bra på året för en debut. Har ni några favoriter eller tips?

Jag ser en nackdel med Hjorten - den ligger för tidigt. Har för mig att den ligger i maj och då har iaf inte jag hunnit cykla speciellt mycket. Dessutom är det eventuellt lite för kallt i luften. Det skulle passa mig bättre att träna i maj och sen köra Sö

http://www.ultra-triathlon-austria.at/ så har de Ironmandistans som "prova-på-distans". Bra va? 🙂

Jag kan rekommendera alla halv-IM loppen. De var alla bra arrangemang i år med lite olika karaktär på banorna.

Vi hade tur med vädret på Hjorten i år, soligt och varmt. Nästa år verkar det bli ny bana enligt en tråd på puls.se.

Torbjörn har en poäng att

Ta Sövde i juli och sedan Kalmar första helgen i augusti, jag körde dem mitt första år! 🙂

Hjorten ligger tidigt och långt bort, men jag är ändå sugen på att öppna nästa säsong med den... Får se när det närmar sig.

Kalmar är ju drömmen, men jag vet inte om jag kan få ihop det med träningstid och så. Men klarar man både Sövde och Kalmar som nybörjare? Eller uppenbarligen gjorde ju du det Sara. Tycker de ligger så tätt i tiden att jag skulle få svårt att återhämta mig

Österrikarna är lite mer hard-core 🙂

Om jag inte minns fel så bestämde sig Sara för att klara Kalmar (och gjorde det med bravur!) när en annan tjej anmälde som hade tränat mindre än hon. Härligt logisk bevisföring 😉

Som alternativ till Hjorten så finns ju riktiga halvor i Schweiz resp. Österrike sista helgen i maj och första i juni. Kolla tävlingsschemat här på Funbeat så ser du.

Fredrik,
det hade absolut varit ett bra och kul alternativ, men de tillåter inte privatlivet. Får hålla mig på hemmaplan.

12