Quote from Guest on 16 May 2011, 22:11Tenker fortrinshvis på kanttrå .
Hvilke dekk har du best erfaring med.Veloflex ????. Vittoria??
Tenker fortrinshvis på kanttrå .
Hvilke dekk har du best erfaring med.
Veloflex ????. Vittoria??
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 22:21Lite tråkigt, kanske, men Conti GP4000? (det är det jag har erfarenhet av). Funderar starkt på att köpa Conti 4-seasons till min nästa pendelresa till Oslo (om tre veckor).
Lite tråkigt, kanske, men Conti GP4000? (det är det jag har erfarenhet av). Funderar starkt på att köpa Conti 4-seasons till min nästa pendelresa till Oslo (om tre veckor).
Quote from Mikaela Lexén on 16 May 2011, 22:26Jag vet inte om våtgreppet är bättre på Michelin Pro3race än Continental GP4000S, men jag upplever att skillnaden mellan grepp och inte kommer väldigt plötsligt på Conti, medan Michelin "förvarnar" innan det släpper.
Jag vet inte om våtgreppet är bättre på Michelin Pro3race än Continental GP4000S, men jag upplever att skillnaden mellan grepp och inte kommer väldigt plötsligt på Conti, medan Michelin "förvarnar" innan det släpper.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 22:28Jag tror jag vet vad du menar, Dennis. Jag upplevde exakt detta under helgen som var.
Jag tror jag vet vad du menar, Dennis. Jag upplevde exakt detta under helgen som var.
Quote from Berit Bengtson on 16 May 2011, 22:31Jag tror mer på GP4000S dvs med S istf utan S
men GP4Season har tom ngt bättre våtgrepp, åtminstone enl det här testet
http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/road_tyres/attack%20force/Resistance%20Fighters.pdfConti GP4000S finns from i år även i 25mm,
Jag tror mer på GP4000S dvs med S istf utan S
men GP4Season har tom ngt bättre våtgrepp, åtminstone enl det här testet
http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/road_tyres/attack%20force/Resistance%20Fighters.pdf
Conti GP4000S finns from i år även i 25mm,
Quote from Mikaela Lexén on 16 May 2011, 22:38Om man inte känner när däcket är på väg att släppa så måste man ( i alla fall jag ) hålla lite större marginaler för att inte oförhappandes hamna på fel sida av gränsen och då har man förlorat nyttan av det bättre greppet.
>Håkan
Mina erfarenheter är att
Om man inte känner när däcket är på väg att släppa så måste man ( i alla fall jag ) hålla lite större marginaler för att inte oförhappandes hamna på fel sida av gränsen och då har man förlorat nyttan av det bättre greppet.
>Håkan
Mina erfarenheter är att