Quote from Guest on 19 October 2014, 20:16Efter förra veckas MTB krasch har det uttryckts önskemål l familjen om att ha bättre koll på vart jag är när jag tränar.
Loggar min träning med Garmin Edge 800. Inga planer på att byta den.
Gissar på att jag landar på en app i telefonen där jag kan dela m
Efter förra veckas MTB krasch har det uttryckts önskemål l familjen om att ha bättre koll på vart jag är när jag tränar.
Loggar min träning med Garmin Edge 800. Inga planer på att byta den.
Gissar på att jag landar på en app i telefonen där jag kan dela m
Quote from Funbeat user on 19 October 2014, 20:26Till exempel den här (endast Android): http://www.greenalp.com/RealTimeTracker/
Till exempel den här (endast Android): http://www.greenalp.com/RealTimeTracker/
Quote from Funbeat user on 19 October 2014, 21:08Jag använder Endomondo för att dom därhemma skall se var jag är.
Jag använder Endomondo för att dom därhemma skall se var jag är.
Quote from Funbeat user on 19 October 2014, 21:47Hej Lars,
av samma anledningar (som du känner till) så använder jag en Garmin Esge 810 och kör Livetracking via Garmin Connect.
Då slipper iaf jag samtalen var är du, hur långt har du kvar osv och om det krisar så kan de kolla var jag befinner mig.Alt
Hej Lars,
av samma anledningar (som du känner till) så använder jag en Garmin Esge 810 och kör Livetracking via Garmin Connect.
Då slipper iaf jag samtalen var är du, hur långt har du kvar osv och om det krisar så kan de kolla var jag befinner mig.
Alt
Quote from Camilla Höög on 20 October 2014, 08:34Glympse är smidigt för att dela position med utvalda. Fungerar både med Android och iPhone.
G+ har positionsdelning också. Dela med valfri cirkel.
Glympse är smidigt för att dela position med utvalda. Fungerar både med Android och iPhone.
G+ har positionsdelning också. Dela med valfri cirkel.
Quote from Funbeat user on 20 October 2014, 16:31Tack för tips.
Lutar åt Glimpse just nu. Ska ge den en test under kvällens runda.
Tack för tips.
Lutar åt Glimpse just nu. Ska ge den en test under kvällens runda.
Quote from Funbeat user on 20 October 2014, 16:42Om du kör på mobilen så kan hjalp kanse vara en bra app som ska larma vid fall. Har kört den lite men glömmet hela tiden att simulera ett fall för att se hur det fungerar.
Om du kör på mobilen så kan hjalp kanse vara en bra app som ska larma vid fall. Har kört den lite men glömmet hela tiden att simulera ett fall för att se hur det fungerar.
Quote from Funbeat user on 20 October 2014, 16:47Håkan, vilken app är det du har provat som varnar för fall?
Håkan, vilken app är det du har provat som varnar för fall?
Quote from Funbeat user on 20 October 2014, 19:58Update:
Har nu provat Glympse under kvällens löprunda. Funkade helt prefekt. Enkelt att komma igång med och familjen tyckte till och med det var kul att kunna följa vart jag höll hus. Ingen installation krävs för de som följer, bara en webbläsare.
Möjlige
Update:
Har nu provat Glympse under kvällens löprunda. Funkade helt prefekt. Enkelt att komma igång med och familjen tyckte till och med det var kul att kunna följa vart jag höll hus. Ingen installation krävs för de som följer, bara en webbläsare.
Möjlige
Quote from Funbeat user on 21 October 2014, 15:22Jag använder Road ID-appen. Finns både för Iphone och Android. Mina nära&kära får ett sms med länk till karta när jag startar min solotur. Sen finns det möjlighet att appen skickar en varning till de där hemma om jag inte rört på mig under 5 min. Skulle j
Jag använder Road ID-appen. Finns både för Iphone och Android. Mina nära&kära får ett sms med länk till karta när jag startar min solotur. Sen finns det möjlighet att appen skickar en varning till de där hemma om jag inte rört på mig under 5 min. Skulle j