Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDeltagit i cykelvasan?
You need to log in to create posts and topics.

Såg att det var premiär för vasaloppet på cykel nu i augusti. Tänkte kolla om nån var där och hur banan var/kändes.. Roligt el bara pina? Lite sugen att köra -10 år upplaga 🙂

Nu cyklade jag inte själv, så jag kanske inte borde svara... Men jag pratade häromdagen med en som gjort det och han tyckte det var bra. Banan är inte så teknisk så man behöver inte nåt heldämpat monster för att ta sig runt. Jag tror att Darvell, som kom

Klart kul lopp!! I o för sig mitt första MTB lopp och jag startade i typ sista gruppen så det var väl en halvmeter lera på många ställen... Men roligt 😀

Ett enkelt lopp som passar alla, lite lera här o där och en hel del asfalt som dom planerar att lägga sträckor i skogen istället. Bra arrangerat. Ett snabbt lopp kan man säga, även för den vanliga motionären.
Ska köras, kan inte bli mera svenskt..:)

Funkar det med en cyclocross eller liknande?

Det var tydligen många som körde CX sist men om det kommer att funka bra i kommande upplar vill jag låta vara osagt.

Jag åkte cykelvasan iår, startnr 2200. Detta var min första cykeltävling. Jag är bara positiv till tävlingen(bortsett från mina egna förberedelser) och avser åka nästa år igen. Anmälde mig på lördagen innan så jag fick starta sist, med tanke på allt regna

CX kommer med största sannolikhet funka alldeles utmärkt i fortsättningen också. De hade inte och har inte ambitionen att göra det till en teknisk MTB-tävling. Tanken är istället att så många som möjligt ska kunna delta så att det blir lite av en folkfest