Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDen lille mannens kamp mot det st …
You need to log in to create posts and topics.

12

När jag flög med Lufthansa i augusti bankade dom sliten ur min cykeltransportväska, av skadorna att döma blev den påkörd av en truck, men vad vet jag, bara skrot av den i alla fall.
Tråkigt men skit händer och väskan gjorde sitt jobb, cykeln klarade sig u

Varför inte testa hjälp genom Konsument Europa? Lite som Allmänna reklamationsnämnden (ARN) fast utanför Svedalas gränser.

http://www.konsumenteuropa.se/

Har du ingen försäkring via ett kortföretag du kan få ut pengar från? De brukar vara oändligt mycket smidigare.
Ett stort problem i sammanhanget är att flygbolagen anlitar olika underleverantörer för att sköta bagagehantering m.m. Om det då råkar vara så

Hoppla, hur kunde jag missa det självklara tipset om försäkring. Utöver Fredriks förslag, kolla också hemförsäkringen. Många försäkringsbolag har reseförsäkring i hemförsäkringspaketet, med skydd för skador på incheckat bagage.

Mitt inlägg försvann från deras sida fortare än jag hann lägga in det, så dom är lite på hugget i alla fall, la mitt meddelande till dom på min egen sida istället:
http://m.facebook.com/lufthansa?__user=100001795553629#!/story.php?story_fbid=32048656138

Jag kan vara lite ihärdig ibland -jag provade att posta mitt inlägg på Lufthansas Facebook-sida igen - försvann fortare än en fjärt i rymden - men det dröjde bara en minut så fick jag svar:

"Dear Håkan, I am truly sorry that you have not heard back from

Lufthansa fick mycket pisk ii Råd&Rön nyss för att vara det sämsta flygbolaget när det gäller klagomål. Allmänna reklamtionsnämnden had emassor med fall, om jag minns rätt många fler än t ex Ryanair, där Lufthansa hade vägrat följa Allmäna reklamationsnäm

Intressant är oxå att de enda svar jag fått, som inte är automat-genererade mail, får jag när jag postar inlägg på Facebook.
Den korrekta vägen att gå är via ett Web-formulär, som jag fyllt i fyra gånger nu. Formuläret går till "customer relations" - ett

Sen bör man tänka på sina kompisar också.. Gillar man grejer så dyker det upp massa spam hos ens vänner också.

Anmälde Lufthansa till ARN förra veckan, idag kom ett mail där dom bad hemskt mycket om ursäkt för att dom är underbemannade men självklart ska dom ersätta mig till fullo - värt ett litet segerfirande.

12