Quote from Guest on 24 September 2012, 20:31När jag flög med Lufthansa i augusti bankade dom sliten ur min cykeltransportväska, av skadorna att döma blev den påkörd av en truck, men vad vet jag, bara skrot av den i alla fall.
Tråkigt men skit händer och väskan gjorde sitt jobb, cykeln klarade sig u
När jag flög med Lufthansa i augusti bankade dom sliten ur min cykeltransportväska, av skadorna att döma blev den påkörd av en truck, men vad vet jag, bara skrot av den i alla fall.
Tråkigt men skit händer och väskan gjorde sitt jobb, cykeln klarade sig u
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 20:41Varför inte testa hjälp genom Konsument Europa? Lite som Allmänna reklamationsnämnden (ARN) fast utanför Svedalas gränser.
http://www.konsumenteuropa.se/
Varför inte testa hjälp genom Konsument Europa? Lite som Allmänna reklamationsnämnden (ARN) fast utanför Svedalas gränser.
Quote from ellen olsson on 24 September 2012, 20:44Har du ingen försäkring via ett kortföretag du kan få ut pengar från? De brukar vara oändligt mycket smidigare.
Ett stort problem i sammanhanget är att flygbolagen anlitar olika underleverantörer för att sköta bagagehantering m.m. Om det då råkar vara så
Har du ingen försäkring via ett kortföretag du kan få ut pengar från? De brukar vara oändligt mycket smidigare.
Ett stort problem i sammanhanget är att flygbolagen anlitar olika underleverantörer för att sköta bagagehantering m.m. Om det då råkar vara så
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 21:00Hoppla, hur kunde jag missa det självklara tipset om försäkring. Utöver Fredriks förslag, kolla också hemförsäkringen. Många försäkringsbolag har reseförsäkring i hemförsäkringspaketet, med skydd för skador på incheckat bagage.
Hoppla, hur kunde jag missa det självklara tipset om försäkring. Utöver Fredriks förslag, kolla också hemförsäkringen. Många försäkringsbolag har reseförsäkring i hemförsäkringspaketet, med skydd för skador på incheckat bagage.
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 21:05Mitt inlägg försvann från deras sida fortare än jag hann lägga in det, så dom är lite på hugget i alla fall, la mitt meddelande till dom på min egen sida istället:
http://m.facebook.com/lufthansa?__user=100001795553629#!/story.php?story_fbid=32048656138
Mitt inlägg försvann från deras sida fortare än jag hann lägga in det, så dom är lite på hugget i alla fall, la mitt meddelande till dom på min egen sida istället:
http://m.facebook.com/lufthansa?__user=100001795553629#!/story.php?story_fbid=32048656138
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 22:35Jag kan vara lite ihärdig ibland -jag provade att posta mitt inlägg på Lufthansas Facebook-sida igen - försvann fortare än en fjärt i rymden - men det dröjde bara en minut så fick jag svar:
"Dear Håkan, I am truly sorry that you have not heard back from
Jag kan vara lite ihärdig ibland -jag provade att posta mitt inlägg på Lufthansas Facebook-sida igen - försvann fortare än en fjärt i rymden - men det dröjde bara en minut så fick jag svar:
"Dear Håkan, I am truly sorry that you have not heard back from
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 23:37Lufthansa fick mycket pisk ii Råd&Rön nyss för att vara det sämsta flygbolaget när det gäller klagomål. Allmänna reklamtionsnämnden had emassor med fall, om jag minns rätt många fler än t ex Ryanair, där Lufthansa hade vägrat följa Allmäna reklamationsnäm
Lufthansa fick mycket pisk ii Råd&Rön nyss för att vara det sämsta flygbolaget när det gäller klagomål. Allmänna reklamtionsnämnden had emassor med fall, om jag minns rätt många fler än t ex Ryanair, där Lufthansa hade vägrat följa Allmäna reklamationsnäm
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 06:01Intressant är oxå att de enda svar jag fått, som inte är automat-genererade mail, får jag när jag postar inlägg på Facebook.
Den korrekta vägen att gå är via ett Web-formulär, som jag fyllt i fyra gånger nu. Formuläret går till "customer relations" - ett
Intressant är oxå att de enda svar jag fått, som inte är automat-genererade mail, får jag när jag postar inlägg på Facebook.
Den korrekta vägen att gå är via ett Web-formulär, som jag fyllt i fyra gånger nu. Formuläret går till "customer relations" - ett
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 06:39Sen bör man tänka på sina kompisar också.. Gillar man grejer så dyker det upp massa spam hos ens vänner också.
Sen bör man tänka på sina kompisar också.. Gillar man grejer så dyker det upp massa spam hos ens vänner också.
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 17:14Anmälde Lufthansa till ARN förra veckan, idag kom ett mail där dom bad hemskt mycket om ursäkt för att dom är underbemannade men självklart ska dom ersätta mig till fullo - värt ett litet segerfirande.
Anmälde Lufthansa till ARN förra veckan, idag kom ett mail där dom bad hemskt mycket om ursäkt för att dom är underbemannade men självklart ska dom ersätta mig till fullo - värt ett litet segerfirande.