Quote from Guest on 2 January 2014, 22:57Jag pausade klockan (210) idag för att gå uppför en backe 😉 och sprang sen sista skvätten hem. När jag loggar in rundan på Garmin Connect så visar den ju hela sträckan obruten fast med ett sorts hack där jag pausade. Det jag undrar nu är om de 6,25 km so
Jag pausade klockan (210) idag för att gå uppför en backe 😉 och sprang sen sista skvätten hem. När jag loggar in rundan på Garmin Connect så visar den ju hela sträckan obruten fast med ett sorts hack där jag pausade. Det jag undrar nu är om de 6,25 km so
Quote from Camilla Höög on 2 January 2014, 23:07Den visar hela sträckan inkl. din pausade tid. Får att hoppa över en sträcka helt så får du nollställa klockan och sedan starta ett nytt pass.
Den visar hela sträckan inkl. din pausade tid. Får att hoppa över en sträcka helt så får du nollställa klockan och sedan starta ett nytt pass.
Quote from Funbeat user on 2 January 2014, 23:20Ok! Tack för svar. Då får jag justera siffran manuellt då. Rätt ska ju vara rätt liksom.
Ok! Tack för svar. Då får jag justera siffran manuellt då. Rätt ska ju vara rätt liksom.
Quote from Funbeat user on 5 January 2014, 21:19Jag har en Garmin FR410 och har alltid uppfattat att den bara mäter sträckan då man startat tidtagningen. Så jag tänkte att jag måste testa för att bli säker. Idag efter mitt intervallpass tog jag ett varv runt kvarteret. Den totala sträckan runt kvartere
Jag har en Garmin FR410 och har alltid uppfattat att den bara mäter sträckan då man startat tidtagningen. Så jag tänkte att jag måste testa för att bli säker. Idag efter mitt intervallpass tog jag ett varv runt kvarteret. Den totala sträckan runt kvartere
Quote from Funbeat user on 5 January 2014, 22:09Importen till funbeat räknar ju ut sin egen längd, så jag har för mig att den lägger till ett rakt streck från där du stoppade till där du startade. Jag har råkat ut för det där, men det blev olika i olika program.
Importen till funbeat räknar ju ut sin egen längd, så jag har för mig att den lägger till ett rakt streck från där du stoppade till där du startade. Jag har råkat ut för det där, men det blev olika i olika program.
Quote from Funbeat user on 5 January 2014, 22:19Ok, jag får väl helt enkelt göra ett test jag med så vet jag säkert. Men jag kollar också bara min träning direkt i Garmin Connect.
Ok, jag får väl helt enkelt göra ett test jag med så vet jag säkert. Men jag kollar också bara min träning direkt i Garmin Connect.
Quote from Funbeat user on 5 January 2014, 23:31Min erfarenhet är densamma som Per S. Garmin Connect räknar bara sträckan där den inte har varit pausad (jag har en 310XT).
Jag exporterar min träning till funbeat från Sporttracks (PC program träningsdagbok/analys) och då är sträckan rätt, men så fort j
Min erfarenhet är densamma som Per S. Garmin Connect räknar bara sträckan där den inte har varit pausad (jag har en 310XT).
Jag exporterar min träning till funbeat från Sporttracks (PC program träningsdagbok/analys) och då är sträckan rätt, men så fort j
Quote from Funbeat user on 5 January 2014, 23:33Importen lägger till sträckan, erfor jag när jag körde långpass och det blev för mörkt och jag tog bilen 5 km hem för att ta på pannlampa och reflexväst och fortsätta passet där.
I klockan var sträcka och tid korrekt men inte i funbeat
Importen lägger till sträckan, erfor jag när jag körde långpass och det blev för mörkt och jag tog bilen 5 km hem för att ta på pannlampa och reflexväst och fortsätta passet där.
I klockan var sträcka och tid korrekt men inte i funbeat
Quote from Funbeat user on 6 January 2014, 09:24Per S (eller någon annan)
Per, jag kollade på din sträcka runt kvarteret och även tiden, blev lite fundersam på tiderna som står under "Timing/Tider"
Varför skiljer det mellan Tid och Färdtid?
(så gör det för mig även om jag sprungit hela tiden på mina
Per S (eller någon annan)
Per, jag kollade på din sträcka runt kvarteret och även tiden, blev lite fundersam på tiderna som står under "Timing/Tider"
Varför skiljer det mellan Tid och Färdtid?
(så gör det för mig även om jag sprungit hela tiden på mina
Quote from Funbeat user on 6 January 2014, 15:45Tid: 1.30 är den tid klockan var igång. Färdtid 1.26 antar jag är den tid klockan anser att jag rörde på mig. Jag antar att det kan bli så någon enstaka punkt när man tex svänger tvärt alternativt om gps signalens fel flyttar sig i någon riktning, men det
Tid: 1.30 är den tid klockan var igång. Färdtid 1.26 antar jag är den tid klockan anser att jag rörde på mig. Jag antar att det kan bli så någon enstaka punkt när man tex svänger tvärt alternativt om gps signalens fel flyttar sig i någon riktning, men det