Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatDet här med medelvärde
You need to log in to create posts and topics.

12

Idag den 19:e januari har det gått 19 dagar av år 2013. Jag har sprungit 190,16 km, men Funbeat räknar ut att det blir 9,51 km per dag. Dvs delar med 20 istället för 19.

Det borde vara enkelt att fixa.

Det blir ungefär 10 km om dagen i snitt.

Det verkar som om Funbeat räknar med hela veckor. Därför inkluderas 31/12 (Måndag) i årets första vecka.

Märkligt, man räknar ju inte med hela veckor i "andra änden" av intervallet. Jaja, det vore kul om det blev rätt i alla fall.

Jag får lite olika värden beroende på om jag tittar på kalenderns summering, på mål eller i rapportgeneratorn. Det känns inte helt konsistent.

Nej, detta var bara i rapportgeneratorn som man fick olika värden. 🙂

Datasiffra "Sträcka - total summa" gav 190 km,medan datasiffra "Sträcka - medelvärde" gav 9,5 km. Vågar inte ens jämföra med övriga statistikfunktioner, men det skulle förvåna mig om

Det finns en veckobugg i rapportfunktionen som Olle har känt till ett tag. Om och när det blir fixat överlåter jag till Olle att svara på och jag är väldigt intresserad att få ett svar på den frågan.

Ja, såhär 25 minuter in på den 20:e dagen så är medelvärdet fortfarande 190/20 = 9,5. Kanske en tidszonsbugg?

Nu i eftermiddags visade den fortfarande 9,5 km i medelvärde men nu ikväll när jag reggat ytterligare 13 km så har medelvärdet gått ner till 9,25. Misstänker att det är något klockfel. 🙂

Edit: Eller värre. Från att tidigare i eftermiddags vara sträckan

vad mycket du ska hinna med i år om du får en massa daga extra sådär!!!

12