Quote from Guest on 24 March 2012, 11:46Jag spelar in mina rundor med mobilen, men jag förstår inte riktigt kurvorna för höjd över havet och tempo. Jag tycker inte höjdkurvan motsvarar upp och nedförsbackar, och tempot blir inte långsammare i uppförsbackarna enligt diagrammet, vilket det blir i
Jag spelar in mina rundor med mobilen, men jag förstår inte riktigt kurvorna för höjd över havet och tempo. Jag tycker inte höjdkurvan motsvarar upp och nedförsbackar, och tempot blir inte långsammare i uppförsbackarna enligt diagrammet, vilket det blir i
Quote from Camilla Höög on 24 March 2012, 11:56Visa gärna din träning och lägg upp en länk till ett pass som du undrar över så är det lättare att ge svar på just ditt pass. Nu blir det mer generellt.
Höjdmätning med GPS är inte särskilt tillförlitligt vilket gör att du inte ska lita benhårt på det vä
Visa gärna din träning och lägg upp en länk till ett pass som du undrar över så är det lättare att ge svar på just ditt pass. Nu blir det mer generellt.
Höjdmätning med GPS är inte särskilt tillförlitligt vilket gör att du inte ska lita benhårt på det vä
Quote from Funbeat user on 24 March 2012, 18:10Sorry om jag snor tråden lite, men hur många satelliter måste man ha kontakt med för att det ska bli rätt sträcka/hastighet?
Sorry om jag snor tråden lite, men hur många satelliter måste man ha kontakt med för att det ska bli rätt sträcka/hastighet?
Quote from Funbeat user on 24 March 2012, 18:18Viking!
Viking!
Quote from Camilla Höög on 24 March 2012, 20:32Så många som möjligt. Kolla med t.ex. GPS Test så ser du noggrannheten, men teoretiskt (bara genom att triangulera positionen) behöver det vara 3 för att få positionen och 4 för att även få höjden. Om det verkligen blir så beror på vilka satelliter du anv
Så många som möjligt. Kolla med t.ex. GPS Test så ser du noggrannheten, men teoretiskt (bara genom att triangulera positionen) behöver det vara 3 för att få positionen och 4 för att även få höjden. Om det verkligen blir så beror på vilka satelliter du anv
Quote from Funbeat user on 24 March 2012, 21:02Jag tror att Malins fråga syftar på Funbeat-appen. Den senaste versionen väntar ju på X st satelliter innan den är klar för start. Jag vet inte vad X är.
Jag tror att Malins fråga syftar på Funbeat-appen. Den senaste versionen väntar ju på X st satelliter innan den är klar för start. Jag vet inte vad X är.
Quote from Jonny Persson on 24 March 2012, 21:05Tio Micke. 😉
Tio Micke. 😉
Quote from Funbeat user on 24 March 2012, 21:47Scilicet
Scilicet
Quote from Funbeat user on 25 March 2012, 12:07Men även fast man har tio så är ju noggrannheten usel, om man kollar på en karta så är linjen vid sidan av vägen och hoppar kors och tvärs. För mig kan det skilja 1 km på på en 8-9 km sträcka, det är ju inte så bra, då blir ju inte snitthastigheten rätt h
Men även fast man har tio så är ju noggrannheten usel, om man kollar på en karta så är linjen vid sidan av vägen och hoppar kors och tvärs. För mig kan det skilja 1 km på på en 8-9 km sträcka, det är ju inte så bra, då blir ju inte snitthastigheten rätt h
Quote from Funbeat user on 25 March 2012, 13:30Malin, har du klocka eller telefon? Om du har telefon - var har du den?
Min garminklocka (som då sitter på armen så den "ser" satelliterna hela tiden) brukar diffa 20-50 meter på en mil... Kanske 100 meter på en halvmara som mest!
Malin, har du klocka eller telefon? Om du har telefon - var har du den?
Min garminklocka (som då sitter på armen så den "ser" satelliterna hela tiden) brukar diffa 20-50 meter på en mil... Kanske 100 meter på en halvmara som mest!