Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Är det någon som vet hur jag gör för att föra över data direkt från 310XT/910XT till Funbeat? Jag vill alltså inte först behöva föra över passet till Garmin communicator och sedan till Funbeat.
Med min gamla 210:a var det ju enkelt att plugga in den via U

Garmin Communicator är en plugin i webbläsaren som gör just direktöverföring till Funbeat.
Du får inte använda Garmin Express utan ska köra med den gamla ANT-agenten.
Då ska det fungera.

Jag får inte det att fungera. Jag plockade bort Express och även Communicator. Den senare installerade jag om igen men det gick inte ändå. Tidigare hade jag kört via Garmin Connect utan några problem men så plötsligt igår så bara vägrade den att läsa av.

Om du följer denna länk, vad får du för resultat? (antar att du har Garmin Communicator Plugin installerat)
http://software.garmin.com/sv-SE/gcp.html

Edit: Fick du inte in passet i Garmin Connect heller?

Japp den länken hade jag kört. Det gick inte över till GC heller.

Såg att du även hade varit inne i den här tråden: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1414125

Har du testat att kolla det som beskrivs av mig där, dvs att device info är felaktigt? Inte samma symptom, men kanske samma lösning? Long shot,

Ja jag tittade i den tråden också. Vad är det för devicemap? Hittade inget som var Garminrelaterat. Trodde ett tag att jag kanske löst det genom att avinstallera och återinstallera ANT men det sket sig också.

Har du win7 på datorn? Jag har det och i mitt fall ligger device-mappen under C:UserMitt_användarnamnAppDataRoamingGarminDevices. Sedan följer en mapp med konstigt namn (i mitt fall bara massa siffror) som är devicemappen. Har du flera garminklockor bör d

Jo jag hittade in i djupet på datorn. Nej inget har hjälpt. Nu får jag förlita mig på Garmin Support bara för att överhuvudtaget få det att läsa över till Garmin Connect. Att få det att fungera direkt på FB känns som överkurs just nu.
Tack iaf för hjälpen

Jag blåste datorn ännu en gång på alla Garminprogram, startade om datorn och nu funkar det. Ja inte till FB men till GC.

12