Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDistans/hastighet på trainer, vär …
You need to log in to create posts and topics.

Frågan är precis som rubriken lyder!
Jag har precis skaffat mig en trainer (modell simpel). Den enda funktionen är att jag kan ställa motståndet i 5 steg.
Finns det någon poäng med att montera på en cykeldator för att få reda på distans och hastighet på

När du kör dina tuffa intervaller kanske det kan distrahera dig att köra lite hårdare och lite längre?

Hvis du kombinerer en cykeldator med en pulsklokke. så har du en fulverdig trenings-maskin.

Flytt sykkeldatoren fra forhjulet til bakhjulet. Ledningen rekker antagelig ikke lenger en til overrøret, men det er greit. Pulsklokken på styret (improviser med

Tycker defenitivt att du ska montera mätare på bakhjulet så att du får fram siffror på din träning. Det blir betydligt lättare att jämföra sina träningspass med varandra. Kadens tycker jag har mest betydelse. En annan fördel är att det blir lättare och ro

Jag loggar bara tiden och kalorierna på trainern. Och håller koll på kadensen. Watt hade ju varit kul men läste just en annan tråd och det låter ju jobbigt att kalibrera varje gång.

Hastighet och distans beror ju helt på vilken motstånd man ställt in på

Jag kör alltid med samma motstånd på trainer och använder bara växlarna på cykeln. Då kan man jämföra distans och hastighet med egna trainerpass åtminståne.