Quote from Guest on 23 June 2011, 23:30frågar åt en kompis.. hon cyklade vätternrundan föra helgen och efter det så har hennes lill o ringfinger i bådda händer men mest i vänster hand domnat bort det sticker i dom och känns som dom sover efter den rundan..
någon som vart med om samma sak o v
frågar åt en kompis.. hon cyklade vätternrundan föra helgen och efter det så har hennes lill o ringfinger i bådda händer men mest i vänster hand domnat bort det sticker i dom och känns som dom sover efter den rundan..
någon som vart med om samma sak o v
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 23:40Cyklade hon på en cykel med rakt styre? Min granne kände av samma symptomer och körde på en hybrid med raktsyre. Troligt är då att hon har haft böjda handleder under en längre tid och har därefter fått symptomen.
Cyklade hon på en cykel med rakt styre? Min granne kände av samma symptomer och körde på en hybrid med raktsyre. Troligt är då att hon har haft böjda handleder under en längre tid och har därefter fått symptomen.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 23:42Kan ni få nåt tips i denna tråd?
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1032085
Kan ni få nåt tips i denna tråd?
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 02:07Kör jag längre sträckor kör jag helst utan handskar (kör tjockare styrlinda) alt. med ett par riktigt bra handskar där "gelen" tar upp mycket vibration från styret istället för att de skall gå rakt ut i handen direkt.
Det värsta jag gjort är att ha lånat
Kör jag längre sträckor kör jag helst utan handskar (kör tjockare styrlinda) alt. med ett par riktigt bra handskar där "gelen" tar upp mycket vibration från styret istället för att de skall gå rakt ut i handen direkt.
Det värsta jag gjort är att ha lånat
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 10:13Jag vinklade ner bockstyret. Det gjorde susen.
Jag vinklade ner bockstyret. Det gjorde susen.
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 10:45skall vidarebefodra svaren till henne.. men vad gör ni åt skaddan så säga?? så det går över fortare?? antar att vila är bra men nått knepp
skall vidarebefodra svaren till henne.. men vad gör ni åt skaddan så säga?? så det går över fortare?? antar att vila är bra men nått knepp
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 10:58Det sägs att problemet sitter i nacken. Nerver kommer i kläm beroende på körställning och muskelspänningar. Massage i nacken kanske fungerar? Nu gissar jag bara, men visst blev hon stel i rygg och nacke också?
Problemen med händerna har också minskat för
Det sägs att problemet sitter i nacken. Nerver kommer i kläm beroende på körställning och muskelspänningar. Massage i nacken kanske fungerar? Nu gissar jag bara, men visst blev hon stel i rygg och nacke också?
Problemen med händerna har också minskat för
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 14:06Antar att det enda man kan göra är att vänta. En nerv som fått sig en törn kan man tydligen inte påverka förutom att testa antiinflammatoriskt för att motverka eventuell svullnad kring nerven. Och att inte utsätta området för mer påfrestning än nödvändigt
Antar att det enda man kan göra är att vänta. En nerv som fått sig en törn kan man tydligen inte påverka förutom att testa antiinflammatoriskt för att motverka eventuell svullnad kring nerven. Och att inte utsätta området för mer påfrestning än nödvändigt
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 15:31Nervklämning i os triquetrumkanalen (ett av mellanhandsbenen, carpalbenen) av nerven ulnaris. Tar ca.2 månader att återfå styrka och känsel i 4:e och 5:e fingret. Googla gärna "saturday night palsy". Tips: Bicycling Medicine: ISBN 0-684-84443-5. Have fun
Nervklämning i os triquetrumkanalen (ett av mellanhandsbenen, carpalbenen) av nerven ulnaris. Tar ca.2 månader att återfå styrka och känsel i 4:e och 5:e fingret. Googla gärna "saturday night palsy". Tips: Bicycling Medicine: ISBN 0-684-84443-5. Have fun
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 15:47Tack för bra info, hade även själv drabbats av detta... jag skall se över min ställning på cykeln då jag tror jag vilar för tungt mot styret... men hur som helst alltid bra med lite fakta.
Tack för bra info, hade även själv drabbats av detta... jag skall se över min ställning på cykeln då jag tror jag vilar för tungt mot styret... men hur som helst alltid bra med lite fakta.