Quote from Guest on 1 September 2010, 16:14Vi har säkert diskuterat detta med domningar i tår och fötter flera gånger förut, och standardsvaret har oftast varit att man ska ha en tillräckligt styv sula/sko, men något jag inte förstår är varför tramporna ska sitta så långt fram på skon.
Om man jäm
Vi har säkert diskuterat detta med domningar i tår och fötter flera gånger förut, och standardsvaret har oftast varit att man ska ha en tillräckligt styv sula/sko, men något jag inte förstår är varför tramporna ska sitta så långt fram på skon.
Om man jäm
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 16:24Är det inte så att man utnyttjar kraften i benen bättre med tramporna längre fram på foten?
Är det inte så att man utnyttjar kraften i benen bättre med tramporna längre fram på foten?
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 16:28Vet inte, det enda jag kan tänka mig är att eftersom att benen kommer längre bak nere vid tramporna så öppnas vinkeln ben - överkropp upp mer vilket skulle kunna ge bättre kraft och lättare andning, alltså den vinkel som minskar ju mer man sänker styret..
Vet inte, det enda jag kan tänka mig är att eftersom att benen kommer längre bak nere vid tramporna så öppnas vinkeln ben - överkropp upp mer vilket skulle kunna ge bättre kraft och lättare andning, alltså den vinkel som minskar ju mer man sänker styret..
Quote from Rasmus Olsson on 1 September 2010, 16:32Susanne Ljungskog körde väl de sista åren med specialbyggda skor, där klotsen satt under hålfoten. Men så fick hon astma också ;~)
När jag gjorde en bikefitt för nån månad sen, sköt Fredde på CC bak klotsarna så lång bak det gick och sa att han ville ha
Susanne Ljungskog körde väl de sista åren med specialbyggda skor, där klotsen satt under hålfoten. Men så fick hon astma också ;~)
När jag gjorde en bikefitt för nån månad sen, sköt Fredde på CC bak klotsarna så lång bak det gick och sa att han ville ha
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 16:47Hmm, kanske man kan specialbygga med någon form av förlängare... 😀
Hittade detta:
"...but many long distance cyclists have gained from the wisdom of Lon Haldeman by moving their cleats much further back. This both improves comfort by moving the point o
Hmm, kanske man kan specialbygga med någon form av förlängare... 😀
Hittade detta:
"...but many long distance cyclists have gained from the wisdom of Lon Haldeman by moving their cleats much further back. This both improves comfort by moving the point o
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 17:13jag gjorde nya hål i skorna. flyttade bak klossarna ca 2 cm , fungerar alldeles utmärkt (domningarna försvann) .
jag gjorde nya hål i skorna. flyttade bak klossarna ca 2 cm , fungerar alldeles utmärkt (domningarna försvann) .
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 17:24Till Speedplay pedalerna finns det som tillbehör, ngn slags adapterplatta för att få tillbaka den in under foten
http://www.speedplay.com/index.cfm?fuseaction=cg.thumbs&cgid=4
Till Speedplay pedalerna finns det som tillbehör, ngn slags adapterplatta för att få tillbaka den in under foten
http://www.speedplay.com/index.cfm?fuseaction=cg.thumbs&cgid=4
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 17:32Coolt, ska nog testa plattan (håltagning göres under protest... 🙂 )
Coolt, ska nog testa plattan (håltagning göres under protest... 🙂 )
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 17:32Förresten, tack för tipsen! 🙂
Förresten, tack för tipsen! 🙂
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 20:50Glöm inte ändra sadelhöjden om du gör några större förändringar av klossarnas placering.
En annan anledning till att vissa får ont i tårna kan vara att man har sadeln lite för högt och/eller att man får tryck på tårna för att foten pekar lite för mkt nedå
Glöm inte ändra sadelhöjden om du gör några större förändringar av klossarnas placering.
En annan anledning till att vissa får ont i tårna kan vara att man har sadeln lite för högt och/eller att man får tryck på tårna för att foten pekar lite för mkt nedå