Quote from Guest on 12 March 2012, 12:55Klarar nu ca 50m med vändning, sista metrarna kommer andnöden.
Hur vet jag hur hårt själva draget ska vara, misstänkar att jag tar i för mycket här?
Finns det några övningar jag kan göra för att fortsätta sparka när jag går upp för att andas?
Klarar nu ca 50m med vändning, sista metrarna kommer andnöden.
Hur vet jag hur hårt själva draget ska vara, misstänkar att jag tar i för mycket här?
Finns det några övningar jag kan göra för att fortsätta sparka när jag går upp för att andas?
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 13:05stålmanen - en arm framför den andra på sidan och vride kroppen 45-60 grader och sparka. vride huvud upp och ner och andas vid behöv
om man slut med benspark under andning kan en anledning var att du tappa balans och saxa dina ben för att hålla balans.
stålmanen - en arm framför den andra på sidan och vride kroppen 45-60 grader och sparka. vride huvud upp och ner och andas vid behöv
om man slut med benspark under andning kan en anledning var att du tappa balans och saxa dina ben för att hålla balans.
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 14:57Spola fram till ca 1,30 så börjar lite drills...
http://www.youtube.com/watch?v=qcfjBjI5Z8Y
Spola fram till ca 1,30 så börjar lite drills...
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 17:15Hade också problem förut med att jag ville tappa bensparken varje gång jag andas, jag tror det kan bero på att man är så fokuserad att "sätta" andningen rätt att det inte finns hjärnkapacitet nog över för annat och då försvinner bensparken en kort stund ;
Hade också problem förut med att jag ville tappa bensparken varje gång jag andas, jag tror det kan bero på att man är så fokuserad att "sätta" andningen rätt att det inte finns hjärnkapacitet nog över för annat och då försvinner bensparken en kort stund ;
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 12:52Du skall inte stanna upp i dina rörelser när du skall andas, andningen kommer ju i din vridning när du skall lyfta fram armen.
Gällande draget så skall du inte ta i utan focusera gärna istället på att sträcka ut med den andra armen och draget skall vara
Du skall inte stanna upp i dina rörelser när du skall andas, andningen kommer ju i din vridning när du skall lyfta fram armen.
Gällande draget så skall du inte ta i utan focusera gärna istället på att sträcka ut med den andra armen och draget skall vara
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 08:22Har nu de senaste gångerna försökt att fortsätta sparka vid andningen, går lite bättre, men jag måste hela tiden tänka på det.
Min egen analys är att pga dåligt vattenläge kompenserar jag detta med ett alldeles för "hårt" drag.
Har nu de senaste gångerna försökt att fortsätta sparka vid andningen, går lite bättre, men jag måste hela tiden tänka på det.
Min egen analys är att pga dåligt vattenläge kompenserar jag detta med ett alldeles för "hårt" drag.
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 09:41du kanske lyfter huvudet när du skall andas och sjunker ju benen och då kan jag tänka mig att man slutar sparkar.
Fast å andra sidan så använder inte jag mycket ben i vanliga fall så har aldrig tänkt på om jag själv slutar med bensparken vid andningsvrid
du kanske lyfter huvudet när du skall andas och sjunker ju benen och då kan jag tänka mig att man slutar sparkar.
Fast å andra sidan så använder inte jag mycket ben i vanliga fall så har aldrig tänkt på om jag själv slutar med bensparken vid andningsvrid