Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDrag i vad
You need to log in to create posts and topics.

Har fått känning i vaden upp mot knävecket sedan i onsdags. Det drar när jag går i trappor och känns när jag cyklar men det var oförändrat under cykelturen igår på 5mil.
Imorgon ska vi ut och cykla drygt 10mil. Frågan är om man ska hänga med eller skippa

Lyssna på din kropp! Den försöker säga dig nåt. Och iom att du överhuvudtaget ställer frågan, borde du undvika.

Hur mycket har du cyklat innan din cykeliver de senaste veckorna?

VILA!

Jag cyklar varje dag till jobbet men jag har inte så långt dit. Men det blir backträning hem varje dag sen har det blivit sporadisk spinning. Den fantastiska vintern gjorde spinningen ointressant.
Jag tror att känningen kom efter att jag stretchat och de

Risken med spinning är att man inte ställer in cykeln helt korrekt, du kan ha satt den för högt o sträckt ett muskelfäste

Jag skulle nog vara väldigt försiktig, för det kan ev. vara en muskelsträckning. Och är den liten så kan den bli värre om du inte låter den läkas. Jag fick en muskelsträckning under body combat för 1,5 år sedan. Det skedde under en hastig rörelse då man s

Glömde att säga att jag googlade mycket om muskelsträckningar efter min lilla "olycka" och kom underfund med att sträckningen högst antagligen berodde på magnesiumbrist. För pga brist på mg kan man få kramper, sträcka sig osv; svettas man mycket så ökar