Quote from Guest on 11 February 2014, 08:54Om man köper Schwalbe Ice Spiker PRO (29x2,25) så verkar de vara TL Ready. Innebär det att man har valfrihet att, om man så önskar och vidtar några åtgärder, välja att köra med tub precis "som vanliga däck"?
Här kan man läsa om däcket:
http://www.cycleco
Om man köper Schwalbe Ice Spiker PRO (29x2,25) så verkar de vara TL Ready. Innebär det att man har valfrihet att, om man så önskar och vidtar några åtgärder, välja att köra med tub precis "som vanliga däck"?
Här kan man läsa om däcket:
http://www.cycleco
Quote from Funbeat user on 11 February 2014, 09:04"Of course the tires can be used quite normally with a tube." betyder väl i det här fallet att man kan köra med slang som vanligt? Tube är ju engelska för slang..
Jag tror inte tubdäck är "quite normally" för de flesta av oss!
Jag har ett par 29':are
"Of course the tires can be used quite normally with a tube." betyder väl i det här fallet att man kan köra med slang som vanligt? Tube är ju engelska för slang..
Jag tror inte tubdäck är "quite normally" för de flesta av oss!
Jag har ett par 29':are
Quote from Funbeat user on 11 February 2014, 10:42Kör in dem ordentligt enligt anvisningar, under två säsonger i raken började med nytt bakdäck och jag kan ha fuskat med inkörningen soch tappat i stort sett samtliga dubb i bakdäcket bägge gångerna, detta blev lite väl dyrt så jag bytte till ett billigare
Kör in dem ordentligt enligt anvisningar, under två säsonger i raken började med nytt bakdäck och jag kan ha fuskat med inkörningen soch tappat i stort sett samtliga dubb i bakdäcket bägge gångerna, detta blev lite väl dyrt så jag bytte till ett billigare
Quote from Funbeat user on 11 February 2014, 15:11Jag har ett par Schwalbe Ice Spiker PRO (29x2,25) som jag kör med slang. Alltså inte tubeless. Vet dock inte om det finns olika versioner av dem. Har faktiskt inte kollat om mina är TL-ready. Köpta 2012.
Jag har ett par Schwalbe Ice Spiker PRO (29x2,25) som jag kör med slang. Alltså inte tubeless. Vet dock inte om det finns olika versioner av dem. Har faktiskt inte kollat om mina är TL-ready. Köpta 2012.
Quote from Funbeat user on 11 February 2014, 15:17Vad jag kan hitta finns det bara tre versioner av Ice Spiker PRO där alla är TL-ready. Se länkar:
http://www.schwalbe.com/en/spike-reader/ice-spiker-pro.html
http://www.schwalbe.com/ebooks/Bike2014Swedish/#/2/
Vad jag kan hitta finns det bara tre versioner av Ice Spiker PRO där alla är TL-ready. Se länkar:
Quote from Funbeat user on 11 February 2014, 18:24Tack för era svar och länktips. Jag är nu säker på att det kommer att fungera med tub. Kul att läsa hur grymt fästet är. 😀
Tack för era svar och länktips. Jag är nu säker på att det kommer att fungera med tub. Kul att läsa hur grymt fästet är. 😀
Quote from Funbeat user on 13 February 2014, 16:57TL-Ready betyder med Schwalbes vokabulär att de är lite extra förstärkta och därför lämpar sig för att köra slanglöst med tätningsvätska. Mer eller mindre alla deras lite tyngre däck är TL-Ready. Det är alltså helt vanliga kanttrådsdäck för slang men någo
TL-Ready betyder med Schwalbes vokabulär att de är lite extra förstärkta och därför lämpar sig för att köra slanglöst med tätningsvätska. Mer eller mindre alla deras lite tyngre däck är TL-Ready. Det är alltså helt vanliga kanttrådsdäck för slang men någo
Quote from Funbeat user on 14 February 2014, 05:48Toppentack Styrbjörn för denna detaljbeskrivning avseende skillnaderna! Nu har man ju full koll.
Toppentack Styrbjörn för denna detaljbeskrivning avseende skillnaderna! Nu har man ju full koll.
Quote from Funbeat user on 19 February 2014, 22:04OK tack, då får man undvika långa asfaltspass. (t+)
OK tack, då får man undvika långa asfaltspass. (t+)