Quote from Guest on 27 May 2013, 19:54Någon som provat att kränga på dubbla däck på racer? Funderationer kring cykelval inför triathlon på grusväg i brist på cx! 🙂
Någon som provat att kränga på dubbla däck på racer? Funderationer kring cykelval inför triathlon på grusväg i brist på cx! 🙂
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 20:04Finns väl smala allvädersdäck att köra med? Annars har jag kört en del grusväg med conti gp4000s utan punka, de verkar hålla bra.
Finns väl smala allvädersdäck att köra med? Annars har jag kört en del grusväg med conti gp4000s utan punka, de verkar hålla bra.
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 21:07Hur lång är sträckan på grus?
Dubbla däck tror jag inte på.
Continental GP4000s med långt lufttryck kanske är en bra idé?
Hur lång är sträckan på grus?
Dubbla däck tror jag inte på.
Continental GP4000s med långt lufttryck kanske är en bra idé?
Quote from Mattias Johansson on 27 May 2013, 22:53När det gäller conti så skulle jag istället föreslå Continental Grand Prix 4 Season.
Den är framtagen bla för Paris Roubaix. Extra punka skydd etc.
http://www.wiggle.co.uk/continental-grand-prix-4-season-folding-road-tyre/Undertecknad kör med den bla på
När det gäller conti så skulle jag istället föreslå Continental Grand Prix 4 Season.
Den är framtagen bla för Paris Roubaix. Extra punka skydd etc.
http://www.wiggle.co.uk/continental-grand-prix-4-season-folding-road-tyre/
Undertecknad kör med den bla på
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 23:03Håller med angående Conti 4 season. Å andra sidan har jag även kört på mycket grus med GP4000S utan att punktera.
Ser man över däcken ofta (1 gång/vecka när jag pendlar till jobbet varje dag) och petar bort småsten som har fastnat så hinner de inte äta s
Håller med angående Conti 4 season. Å andra sidan har jag även kört på mycket grus med GP4000S utan att punktera.
Ser man över däcken ofta (1 gång/vecka när jag pendlar till jobbet varje dag) och petar bort småsten som har fastnat så hinner de inte äta s
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 07:14Följer tråden och väntar på svar på frågan som TS ställer, inte förslagen på andra lösningar. -Går det över huvud taget att sätta på två däck på en fälg?
Följer tråden och väntar på svar på frågan som TS ställer, inte förslagen på andra lösningar. -Går det över huvud taget att sätta på två däck på en fälg?
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 07:19Får man ens plats med dubbla däck i en racerfälg??
Får man ens plats med dubbla däck i en racerfälg??
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 07:52Ja men tack för tipsen, sträckan är ca 15km grusväg totalt, och min första tanke var väl lite att slippa köpa däck, men samtidigt (förhoppningsvis, om dom håller) lär jag väl ha nytta av dom där fina continentaldäcken men än på tävlingen. 😀
Ja men tack för tipsen, sträckan är ca 15km grusväg totalt, och min första tanke var väl lite att slippa köpa däck, men samtidigt (förhoppningsvis, om dom håller) lär jag väl ha nytta av dom där fina continentaldäcken men än på tävlingen. 😀
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 08:53Få på dubbla däck blir nog svårt, man kan sprätta upp en gammal slang och lägga emellan om man vill eller köpa ett par GP4-season, ta gärna ett par 25mm så får du lite större luftkammare om det är tvättbräder eller potthål, det ger extra komfort och mer s
Få på dubbla däck blir nog svårt, man kan sprätta upp en gammal slang och lägga emellan om man vill eller köpa ett par GP4-season, ta gärna ett par 25mm så får du lite större luftkammare om det är tvättbräder eller potthål, det ger extra komfort och mer s
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 13:54Vad är problemet ?
Med ett 23mm kvalitetsdäck är det bara att köra.
Se bara till att ha mycket luft i så slipper du genomslagspunkor (8-8,5 bar)
Vad är problemet ?
Med ett 23mm kvalitetsdäck är det bara att köra.
Se bara till att ha mycket luft i så slipper du genomslagspunkor (8-8,5 bar)