Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeldubbla däck?
You need to log in to create posts and topics.

12

Någon som provat att kränga på dubbla däck på racer? Funderationer kring cykelval inför triathlon på grusväg i brist på cx! 🙂

Finns väl smala allvädersdäck att köra med? Annars har jag kört en del grusväg med conti gp4000s utan punka, de verkar hålla bra.

Hur lång är sträckan på grus?
Dubbla däck tror jag inte på.
Continental GP4000s med långt lufttryck kanske är en bra idé?

När det gäller conti så skulle jag istället föreslå Continental Grand Prix 4 Season.
Den är framtagen bla för Paris Roubaix. Extra punka skydd etc.
http://www.wiggle.co.uk/continental-grand-prix-4-season-folding-road-tyre/

Undertecknad kör med den bla på

Håller med angående Conti 4 season. Å andra sidan har jag även kört på mycket grus med GP4000S utan att punktera.

Ser man över däcken ofta (1 gång/vecka när jag pendlar till jobbet varje dag) och petar bort småsten som har fastnat så hinner de inte äta s

Följer tråden och väntar på svar på frågan som TS ställer, inte förslagen på andra lösningar. -Går det över huvud taget att sätta på två däck på en fälg?

Får man ens plats med dubbla däck i en racerfälg??

Ja men tack för tipsen, sträckan är ca 15km grusväg totalt, och min första tanke var väl lite att slippa köpa däck, men samtidigt (förhoppningsvis, om dom håller) lär jag väl ha nytta av dom där fina continentaldäcken men än på tävlingen. 😀

Få på dubbla däck blir nog svårt, man kan sprätta upp en gammal slang och lägga emellan om man vill eller köpa ett par GP4-season, ta gärna ett par 25mm så får du lite större luftkammare om det är tvättbräder eller potthål, det ger extra komfort och mer s

Vad är problemet ?
Med ett 23mm kvalitetsdäck är det bara att köra.
Se bara till att ha mycket luft i så slipper du genomslagspunkor (8-8,5 bar)

12