Quote from Guest on 10 August 2010, 16:57Jag är total nybörjare med det här. På däcken som sitter på min cykel just nu finns det Prestaventiler, om jag sett rätt på Wikipedia. Kan jag använda innerslangar som har Dunlopventiler?
Jag är total nybörjare med det här. På däcken som sitter på min cykel just nu finns det Prestaventiler, om jag sett rätt på Wikipedia. Kan jag använda innerslangar som har Dunlopventiler?
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 17:07Ja, men de är vanligtvis sämre vid högt tryck.
Sedan så är hålet i fälgen anpassat till presta på racerfälgar.
Ja, men de är vanligtvis sämre vid högt tryck.
Sedan så är hålet i fälgen anpassat till presta på racerfälgar.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 17:33Hmm, okej. Exakt vad innebär "anpassat"? Är det stor risk att Dunlopventilen inte passar?
Hmm, okej. Exakt vad innebär "anpassat"? Är det stor risk att Dunlopventilen inte passar?
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 17:38Den går oftast inte igenom hålet.
Den går oftast inte igenom hålet.
Quote from ellen olsson on 10 August 2010, 17:39Kort svar: Du vill inte ha dunlopventiler - av nämnda anledningar.
Personligen så skulle jag vilja ha bort dem helt från marknaden...
Kort svar: Du vill inte ha dunlopventiler - av nämnda anledningar.
Personligen så skulle jag vilja ha bort dem helt från marknaden...
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 17:41Vad är fördelarna för respektive ventil om man kan välja båda?
Vad är fördelarna för respektive ventil om man kan välja båda?
Quote from ellen olsson on 10 August 2010, 17:59Dunlopventilen har inga fördelar. Den är förvisso billigare men den är sämre på allt.
Dunlopventilen har inga fördelar. Den är förvisso billigare men den är sämre på allt.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 18:19Tack. Får ta och lämna tillbaka slangarna med Dunlopventiler.
Tack. Får ta och lämna tillbaka slangarna med Dunlopventiler.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 19:18Presta borde sitta på alla cyklar.
Presta borde sitta på alla cyklar.
Quote from Lars Ekegård on 10 August 2010, 21:56Kör alltid Presta eftersom dom är de ända som funkar bra och passar i mina fälgar, att borra är ett big no, no men gillar egentligen Schrader konstruktionen bättre eftersom dom krånglar mindre och har lätt utbytbar insats och är svåra att skada med våld.
Kör alltid Presta eftersom dom är de ända som funkar bra och passar i mina fälgar, att borra är ett big no, no men gillar egentligen Schrader konstruktionen bättre eftersom dom krånglar mindre och har lätt utbytbar insats och är svåra att skada med våld.