Quote from Guest on 31 January 2012, 07:13Ederle Swim startar vi Battery Park City på Manhattan och har mål på ön Sandy Hook i New Jersey. Sträckan är 17,5 miles, ca 28 km. Man har viss hjälp av tidvattnet. Ej våtdräkt.
Ederle Swim startar vi Battery Park City på Manhattan och har mål på ön Sandy Hook i New Jersey. Sträckan är 17,5 miles, ca 28 km. Man har viss hjälp av tidvattnet. Ej våtdräkt.
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 07:23Himmel och pannkaka vilket lopp! Wow.
Detta låter ju mycket roligare och mer originellt än New York marathon.
Himmel och pannkaka vilket lopp! Wow.
Detta låter ju mycket roligare och mer originellt än New York marathon.
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 16:31Jo, jag skulle tro det. Det här kommer att ta 6-7 timmar och det är garanterat inte hundra personer ännu så länge som har simmat den här sträckan, Det är ju några fler i NYC Marathon, som bekant,
Jo, jag skulle tro det. Det här kommer att ta 6-7 timmar och det är garanterat inte hundra personer ännu så länge som har simmat den här sträckan, Det är ju några fler i NYC Marathon, som bekant,
Quote from Funbeat user on 1 February 2012, 12:05Jo, det är väl meningen att det ska vara en riktig utmaning med tanke på att det fått sitt namn efter Gertrude Ederle, den första kvinnan som simmade över Engelska Kanalen, vilket hon gjorde 1926 på en tid av 14 timmar och 39 minuter. Vore kul att testa m
Jo, det är väl meningen att det ska vara en riktig utmaning med tanke på att det fått sitt namn efter Gertrude Ederle, den första kvinnan som simmade över Engelska Kanalen, vilket hon gjorde 1926 på en tid av 14 timmar och 39 minuter. Vore kul att testa m
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 13:49Ja Vidöstern är nog så jobbigt, särskilt om det blåser som det gjorde förra året. Dessutom är det ju betydligt billigare att simma där än i New York. Men det är skithäftigt att simma där, det kan jag försäkra.
Ja Vidöstern är nog så jobbigt, särskilt om det blåser som det gjorde förra året. Dessutom är det ju betydligt billigare att simma där än i New York. Men det är skithäftigt att simma där, det kan jag försäkra.
Quote from Funbeat user on 4 February 2012, 19:27Det låter hur häftigt som helst. Men 28 km utan våtdräkt känns sådär lockande, för att inte tala om båttrafiken i området. Jag var där för två år sen och åkte båt både till Staten Island och till Frihetsgudinnan så jag har sett hur det ser ut där. Respekt
Det låter hur häftigt som helst. Men 28 km utan våtdräkt känns sådär lockande, för att inte tala om båttrafiken i området. Jag var där för två år sen och åkte båt både till Staten Island och till Frihetsgudinnan så jag har sett hur det ser ut där. Respekt