Quote from Guest on 22 April 2012, 17:04Har för mig att man kan tillföra en extern batteripack till edge 500 så man får en längre batteritid, men när jag sätter 500.an på laddning så kan man inte göra något annat med den en att se att den laddas.
Någon som testat?
Har för mig att man kan tillföra en extern batteripack till edge 500 så man får en längre batteritid, men när jag sätter 500.an på laddning så kan man inte göra något annat med den en att se att den laddas.
Någon som testat?
Quote from Rasmus Olsson on 22 April 2012, 17:14Har du efter att du anslutit batteripacket, provat att starta den?
Har du efter att du anslutit batteripacket, provat att starta den?
Quote from Funbeat user on 22 April 2012, 17:18Jag har tänkt införskaffa mig!
Vill veta om det fungerar, det fungerar inte med laddaren som följer med då laddar den bara.
Jag har tänkt införskaffa mig!
Vill veta om det fungerar, det fungerar inte med laddaren som följer med då laddar den bara.
Quote from Rasmus Olsson on 22 April 2012, 17:23Fungerade på min Edge 705.
Fungerade på min Edge 705.
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 06:54Det är berodende på kabeltypen.
Om du använder en vanlig USB-kabel med 4 ledare anslutna kommer den att ställa sig i "laddläge", men om du använder en USB-kabel som är till för laddning endast (bara 2 ledare anslutna i kontakterna) så kommer det att fun
Det är berodende på kabeltypen.
Om du använder en vanlig USB-kabel med 4 ledare anslutna kommer den att ställa sig i "laddläge", men om du använder en USB-kabel som är till för laddning endast (bara 2 ledare anslutna i kontakterna) så kommer det att fun
Quote from Rasmus Olsson on 23 April 2012, 07:25Hur ser vi skillnaden på de kablarna?
Hur ser vi skillnaden på de kablarna?
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 13:30Utanpå ser de likadana ut, så man får testa sig fram.
Jag har använt mig av någon USB-kabel som kom tillsammans med en extern hårddisk. Den hade en förgrening där ena kabeln var vanlig USB, och den andra endast kraft.
Utanpå ser de likadana ut, så man får testa sig fram.
Jag har använt mig av någon USB-kabel som kom tillsammans med en extern hårddisk. Den hade en förgrening där ena kabeln var vanlig USB, och den andra endast kraft.
Quote from Rasmus Olsson on 25 April 2012, 14:04Eller så ohm-mäter man ledarna. För alla har väl ett multiinstrument hemma? Jag har två.
Eller så ohm-mäter man ledarna. För alla har väl ett multiinstrument hemma? Jag har två.
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 19:05Har nu testat en med ett par olika batteripack, det visar sig att det fungerar med 800:an men inte med 500:an så det var en missberäkning :@ får försöka att spara ihop till en 800:a.
Har nu testat en med ett par olika batteripack, det visar sig att det fungerar med 800:an men inte med 500:an så det var en missberäkning :@ får försöka att spara ihop till en 800:a.
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 20:45Som sagt, det funkar även på en 500, men bara med rätt kabel.
Jag har testat detta själv!
Som sagt, det funkar även på en 500, men bara med rätt kabel.
Jag har testat detta själv!