Quote from Guest on 9 October 2009, 20:29Förlåt en okunnig. Vad betyder detta "Edit:" som dyker upp ibland före vissa kommentarer? Har inte lyckats hitta nåt samband. Vill nån inviga mig?
Förlåt en okunnig. Vad betyder detta "Edit:" som dyker upp ibland före vissa kommentarer? Har inte lyckats hitta nåt samband. Vill nån inviga mig?
Quote from j sollerman on 9 October 2009, 20:39att man har redigerat inlägget efter man publicerat de.
att man har redigerat inlägget efter man publicerat de.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 21:45kalle // Edit: det
kalle // Edit: det
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 22:14Redigering: brukar det stå när jag har gjort nåt sånt.
/Språkpolisen 😉
Redigering: brukar det stå när jag har gjort nåt sånt.
/Språkpolisen 😉
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 00:25Edit kommer av edited (eng.) som är en förkortning av Svenska för editera eller närmare redigera.
Enligt inlägg 2, punkt.
Edit kommer av edited (eng.) som är en förkortning av Svenska för editera eller närmare redigera.
Enligt inlägg 2, punkt.
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 12:06Kommer det engelska ordet edited alltså från svenskan...?
Kommer det engelska ordet edited alltså från svenskan...?
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 14:07Japp, ursprunget är namnet Edith som betyder "den slarviga" eller "klumpiga".
Japp, ursprunget är namnet Edith som betyder "den slarviga" eller "klumpiga".