Quote from Guest on 12 May 2011, 12:58Har en 305 och ett antal punkter som finns som en fil och beskrivna en och en:
http://www.hittaut.nu/Uppsala/Gps.aspxKan konvertera och exportera filen till klockan men skulle vilja vara lite flexibel och kunna välja ut ett antal av punkterna och även v
Har en 305 och ett antal punkter som finns som en fil och beskrivna en och en:
http://www.hittaut.nu/Uppsala/Gps.aspx
Kan konvertera och exportera filen till klockan men skulle vilja vara lite flexibel och kunna välja ut ett antal av punkterna och även v
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 13:08Ladda hem gpx-filen och editera den med vilket texthanteringsprogram som helst, den är i xml-format
Ladda hem gpx-filen och editera den med vilket texthanteringsprogram som helst, den är i xml-format
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 13:08Och, du får bara importera coords för dom svarta kontrollerna, det vet du va? 😉
Och, du får bara importera coords för dom svarta kontrollerna, det vet du va? 😉
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 20:07Jo, tanken har faktiskt slagit mig, men jag tänkte jag skulle fråga först...
När det gäller regler så finns det en regel som säger att blått räknas som svart om man tar sig dit med barnvagn!
Jo, tanken har faktiskt slagit mig, men jag tänkte jag skulle fråga först...
När det gäller regler så finns det en regel som säger att blått räknas som svart om man tar sig dit med barnvagn!
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 20:08Sedan vet jag inte om man ska bli deprimerad över att även den mest avancerade IT handlar om textfiler - eller om jag ska känna mig trygg?
Sedan vet jag inte om man ska bli deprimerad över att även den mest avancerade IT handlar om textfiler - eller om jag ska känna mig trygg?
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 07:46XML, liksom html och många andra format, är i textform just för att det *ska* vara lätt att editera.
XML, liksom html och många andra format, är i textform just för att det *ska* vara lätt att editera.
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 08:10Framförallt är väl på vilket sätt filen är kodad helt ointressant. Det är samma information. Generellt är det snarare mer textformat nu än förr. Binärformat börjar bli ovanliga.
Framförallt är väl på vilket sätt filen är kodad helt ointressant. Det är samma information. Generellt är det snarare mer textformat nu än förr. Binärformat börjar bli ovanliga.
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 08:12Textformat FTW! (t+).
(Om man är nervös över att det tar plats, komprimerar man dem med en *standard*metod)
Textformat FTW! (t+).
(Om man är nervös över att det tar plats, komprimerar man dem med en *standard*metod)
Quote from Elias Engqvist on 13 May 2011, 10:36En ganska naturlig utveckling. Binärformat har ju använts för att minimera antalet bittar som används för att representera data. (Man kan säga att varje binärdataformat är ett specifikt komprimeringsformat)
Iom att hårvaruteknik och datakommunikationstekn
En ganska naturlig utveckling. Binärformat har ju använts för att minimera antalet bittar som används för att representera data. (Man kan säga att varje binärdataformat är ett specifikt komprimeringsformat)
Iom att hårvaruteknik och datakommunikationstekn
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 11:15Missade att lägga dit en smiley efter kommentaren om textfiler. Det är ju faktiskt otroligt hur fort det har gått när det gäller kapaciteten (särskilt om man tar med priset).
När det gäller den ursprungliga frågan så borde vid närmare eftertanke "Markera
Missade att lägga dit en smiley efter kommentaren om textfiler. Det är ju faktiskt otroligt hur fort det har gått när det gäller kapaciteten (särskilt om man tar med priset).
När det gäller den ursprungliga frågan så borde vid närmare eftertanke "Markera