Quote from Guest on 3 September 2007, 23:18Jag har en fundering. Ni som kollat vilken kadens som ger mest effekt i förhållande till puls. Gäller det för alla belastningar? Jag har fått för mig att ju högre effekt jag kör på desto högre kadens känns bekvämt. När jag cyklar lugnt känns 80 lagom. När
Jag har en fundering. Ni som kollat vilken kadens som ger mest effekt i förhållande till puls. Gäller det för alla belastningar? Jag har fått för mig att ju högre effekt jag kör på desto högre kadens känns bekvämt. När jag cyklar lugnt känns 80 lagom. När
Quote from Håkan Öhling on 3 September 2007, 23:28Jag tror att du är ute och cyklar - men gå nu inte och regga detta 😉
Effekten blir nog högre även vid högre effektutveckling vid lägre kadens. Själv ligger jag nog och tuggar på 70 tror jag för att få ut max effekt. Men jag är verkligen bara en amatörtyc
Jag tror att du är ute och cyklar - men gå nu inte och regga detta 😉
Effekten blir nog högre även vid högre effektutveckling vid lägre kadens. Själv ligger jag nog och tuggar på 70 tror jag för att få ut max effekt. Men jag är verkligen bara en amatörtyc
Quote from antti5303@gmail.com on 6 September 2007, 17:26Många frågor är det...
300 W i snitt är vad eliten klarar på Ironman om jag fattat rätt. Så om du klarar mer än det får du vara nöjd 😉
Ett pedalindex på 20 eller bättre verkar vara bra, men det är svårt att hitta vettig info om detta.
Nu är det bara 9
Många frågor är det...
300 W i snitt är vad eliten klarar på Ironman om jag fattat rätt. Så om du klarar mer än det får du vara nöjd 😉
Ett pedalindex på 20 eller bättre verkar vara bra, men det är svårt att hitta vettig info om detta.
Nu är det bara 9
Quote from Lena O on 6 September 2007, 17:30Pedalindex=?
Pedalindex=?
Quote from antti5303@gmail.com on 6 September 2007, 19:11Kolla första inlägget
Kolla första inlägget
Quote from Funbeat user on 6 September 2007, 19:38100 i Pi är det som är bäst!
100 i Pi är det som är bäst!