Quote from Guest on 5 February 2011, 13:42Hej.
Sitter och funderar lite kring vad nästa investering till cykeln ska bli, har några alternativ och undrar vad ni mer erfarna cyklister kan ge för råd.Började läsa på om watt under sommaren och fixade en tacx fortius och har tränat lite med watt nu
Hej.
Sitter och funderar lite kring vad nästa investering till cykeln ska bli, har några alternativ och undrar vad ni mer erfarna cyklister kan ge för råd.
Började läsa på om watt under sommaren och fixade en tacx fortius och har tränat lite med watt nu
Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 13:52Nu vet jag inte vad ett hjul med Powertap klarar för vikt men de behöver ju inte bli så fasligt dyra, speciellt inte om man köper dem utomlands. Wheelsmith.co.uk är ett ställe som brukar få bra rekommendationer och snart dyker säkert HåkanC upp med sin va
Nu vet jag inte vad ett hjul med Powertap klarar för vikt men de behöver ju inte bli så fasligt dyra, speciellt inte om man köper dem utomlands. Wheelsmith.co.uk är ett ställe som brukar få bra rekommendationer och snart dyker säkert HåkanC upp med sin va
Quote from Berit Bengtson on 5 February 2011, 16:38Martin Ek skrev:
> effektätaren skulle bli en Quarq bara jag hittar någon
> återförsäljare i Europa. Har ett ganska värdelöst FSA
> vevparti för tillfället och om det blir Quarq får jag även
> bytt ut detta.Quarq Cingo kostar ju c:a 15000SEK
http://
Martin Ek skrev:
> effektätaren skulle bli en Quarq bara jag hittar någon
> återförsäljare i Europa. Har ett ganska värdelöst FSA
> vevparti för tillfället och om det blir Quarq får jag även
> bytt ut detta.
Quarq Cingo kostar ju c:a 15000SEK
http://
Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 18:36Tackar Emil och Håkan.
Har kolla lite på FFWD/Zipp/HED hjul med PT men de kostar ganska mycket och då borde man nästan träna och tävla på samma hjul eller fixa 2st PT. Säkert kan man få fixat ihop ett mycket bra hjul till ett billigare pris men är helt u
Tackar Emil och Håkan.
Har kolla lite på FFWD/Zipp/HED hjul med PT men de kostar ganska mycket och då borde man nästan träna och tävla på samma hjul eller fixa 2st PT. Säkert kan man få fixat ihop ett mycket bra hjul till ett billigare pris men är helt u
Quote from Berit Bengtson on 5 February 2011, 18:52Har du flera cyklar och/eller vill låna/hyra ut effektmätaren så är ju helt klart PowerTap att föredra.
Men om du endast har en cykel, och flera hjul, borde ju en vevpartieffektmätare passa dig bättre.
Bara för att du köper ett PT-nav så behöver du inte
Har du flera cyklar och/eller vill låna/hyra ut effektmätaren så är ju helt klart PowerTap att föredra.
Men om du endast har en cykel, och flera hjul, borde ju en vevpartieffektmätare passa dig bättre.
Bara för att du köper ett PT-nav så behöver du inte
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 20:56Håkan:
Jag är klart nyfiken på P2M. Särskilt om man tänker använda olika hjulpar.
Vad ser du för för-/nackdelar med effektmätaren i vepartiet jämfört med i nav? 🙂
Håkan:
Jag är klart nyfiken på P2M. Särskilt om man tänker använda olika hjulpar.
Vad ser du för för-/nackdelar med effektmätaren i vepartiet jämfört med i nav? 🙂
Quote from Berit Bengtson on 6 February 2011, 22:58Den självklara nackdelen med en vevpartieffektmätare är ju att den är låst till en enda cykel på ett helt annat sätt än en effektmätare i hjulet.
Den självklara nackdelen med en vevpartieffektmätare är ju att den är låst till en enda cykel på ett helt annat sätt än en effektmätare i hjulet.
Quote from Funbeat user on 8 February 2011, 13:21Tack för svaret Håkan!
Man kanske ska hoppas på att det blir något bra av de pedaler som håller på att utvecklas då istället?
Tack för svaret Håkan!
Man kanske ska hoppas på att det blir något bra av de pedaler som håller på att utvecklas då istället?
Quote from Berit Bengtson on 8 February 2011, 14:33Nja, vare sig Look/Polars eller Metrigear/Garmins varianter finns väl i verkligheten ännu?
Åtminstone inte att köpa för gemene man.Dessutom har ju de flera nackdelar som inte finns vare sig med hjul eller vevpartieffektmätare.
Nja, vare sig Look/Polars eller Metrigear/Garmins varianter finns väl i verkligheten ännu?
Åtminstone inte att köpa för gemene man.
Dessutom har ju de flera nackdelar som inte finns vare sig med hjul eller vevpartieffektmätare.
Quote from Berit Bengtson on 10 February 2011, 10:11Snart kanske det finns ytterligare en vevpartieffektmätare att välja på
http://www.google.com/patents?id=IJDZAAAAEBAJ&pg=PA4&dq=bicycle+shimano&source=gbs_selected_pages&cad=2#v=onepage&q=bicycle%20shimano&f=falseDet verkar som det då även kommer en del
Snart kanske det finns ytterligare en vevpartieffektmätare att välja på
http://www.google.com/patents?id=IJDZAAAAEBAJ&pg=PA4&dq=bicycle+shimano&source=gbs_selected_pages&cad=2#v=onepage&q=bicycle%20shimano&f=false
Det verkar som det då även kommer en del