Quote from Guest on 5 January 2010, 13:18Har varit inne och kikat både på Garmins hemsida och på Prisjakt men inte hittat så många egentliga skillnader mellan de två.
Vilka är de viktigaste skillnaderna enligt er? Jag har tänkt ha min blivande enhet främst till löpning och motocross.
Har varit inne och kikat både på Garmins hemsida och på Prisjakt men inte hittat så många egentliga skillnader mellan de två.
Vilka är de viktigaste skillnaderna enligt er? Jag har tänkt ha min blivande enhet främst till löpning och motocross.
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 13:28Är väll batteri tiden att 310xt har över 10 tim och är vattentätt
Är väll batteri tiden att 310xt har över 10 tim och är vattentätt
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 14:06310xt vibrerar vid inställbara larm.
Tål vatten och kyla bättre.
Notera att man inte får puls- eller GPS-info när man simmar.
(frekvensen för ANT+ funkar dåligt i vatten)Större och tydligare display.
405:ans "touch-ring" funkar dåligt när det är fukt
310xt vibrerar vid inställbara larm.
Tål vatten och kyla bättre.
Notera att man inte får puls- eller GPS-info när man simmar.
(frekvensen för ANT+ funkar dåligt i vatten)
Större och tydligare display.
405:ans "touch-ring" funkar dåligt när det är fukt
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 14:09Formatet och handhavandet: En del tycker 405:ans touchring är ok medan andra har stora problem. 310:an har liksom 305:an vanliga knappar.
Vibratorn är guld värd!
Kan inte 405:an men 310:an har stöd för tre olika inställningar för olika sporter och kan b
Formatet och handhavandet: En del tycker 405:ans touchring är ok medan andra har stora problem. 310:an har liksom 305:an vanliga knappar.
Vibratorn är guld värd!
Kan inte 405:an men 310:an har stöd för tre olika inställningar för olika sporter och kan b
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 14:12Ok, batteritiden kanske inte är det allra viktigaste då 8 timmar bör räcka för mina sysslor.
Tjohoo! Nu lyckades jag hitta en jämförelsesida mellan modellerna:
https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=141&compareProduct=27335&compareProduct=349&compar
Ok, batteritiden kanske inte är det allra viktigaste då 8 timmar bör räcka för mina sysslor.
Tjohoo! Nu lyckades jag hitta en jämförelsesida mellan modellerna:
https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=141&compareProduct=27335&compareProduct=349&compar
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 14:16Richard, jag lade till 305 i jämförelsen på länken här ovan. Den verkar ju ha stöd för 50 olika "routes" vilket inte de andra modellerna har.
Nån av er som vet vad som menas med funktionen? Alltså hur den fungerar i praktiken.
Richard, jag lade till 305 i jämförelsen på länken här ovan. Den verkar ju ha stöd för 50 olika "routes" vilket inte de andra modellerna har.
Nån av er som vet vad som menas med funktionen? Alltså hur den fungerar i praktiken.
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 16:13Om det är just 50 vet jag inte, men du kan ha en dröse "routes" i de andra också. Tillräckligt många.
I alla fall i 310, blir lite osäker på 405 nu.De 8 timmarnas batteritid i 405:an är väl optimistiska.
Låt säga 6 timmar i runda slängar (i min i alla
Om det är just 50 vet jag inte, men du kan ha en dröse "routes" i de andra också. Tillräckligt många.
I alla fall i 310, blir lite osäker på 405 nu.
De 8 timmarnas batteritid i 405:an är väl optimistiska.
Låt säga 6 timmar i runda slängar (i min i alla
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 16:48Richard, så du menar att det finns en sådan funktion i 310:an också? Enligt Garmins jämförelsetabell så står det Routes = 0 på alla utom 305 men den tabellen kanske är fel. Smidigt som tusan om man kan få en pil i displayen när man kutar en ny bana så det
Richard, så du menar att det finns en sådan funktion i 310:an också? Enligt Garmins jämförelsetabell så står det Routes = 0 på alla utom 305 men den tabellen kanske är fel. Smidigt som tusan om man kan få en pil i displayen när man kutar en ny bana så det
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 20:42310an är väl en mer potent klocka egentligen. Dock är 405an mycket mindre och smidigare att ha på sig.
Jag är en nöjd ägare till en 405a och det finns absolut inget som skulle få mig att byta nu.
310an är väl en mer potent klocka egentligen. Dock är 405an mycket mindre och smidigare att ha på sig.
Jag är en nöjd ägare till en 405a och det finns absolut inget som skulle få mig att byta nu.
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 21:28Var inne på 405:an men ändrade mig precis innan jag skulle handla. Blev 310:an och är än så länge mycket nöjd. Lite klumpig men displayen är kanon.
Min tanke var att jag nån gång kanske ger mig på att cykla landsväg och då blir 310:an ett bra alternativ.
Var inne på 405:an men ändrade mig precis innan jag skulle handla. Blev 310:an och är än så länge mycket nöjd. Lite klumpig men displayen är kanon.
Min tanke var att jag nån gång kanske ger mig på att cykla landsväg och då blir 310:an ett bra alternativ.