Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Jag har haft lite strul med min 310XT ett tag nu, och tänke testa att om det var batteriet i plusbandet som var på väg att ta slut.

Men efter batteribyte så hittar klockan inte pulsbandet. Och då testade jag 2 nya batteriet och det gamla med samma

prata med butiken du köpte den i, så skickar dom in bandet på service. Tyvärr så har Garmin haft lite problem med pulsbanden på vissa modeller 🙁

Problemen med pulsbanden ger normalt sett inte problem med kommunikationen mellan klocka och sändare, men ger däremot problem med felaktig puls.
När du tar ut batteriet, prova att kortsluta sändarens + och + (alltså inte batteriet!), tex genom att lägga d

Det kan vara pulsbandet som har gett upp, det första "mjuka" bandet har problem med glapp. För eller senare blir det väl ingen kontakt alls och om det inte kommer in någon signal börjar inte bandet att sända.

Ta kontakt med support och se om du kan få et

Jag köpte det mjuka bandet till min 110. Det fungerade bra till en början, men nu fungerar det inte alls bra.

Jag ringde till Garmin support och de tipsade om att ta ut batteriet under flera timmar för att det skall bli en riktig omstart.
Tricket med ba

Ett dygn med batteriet vid sidan om gjorde susen, tack för alla tips!

Men eftersom orsaken till batteribytet var konstiga pulsvärden, så kanske sensorerna är utslitna på min också. Men som tur är så har jag en gammal, av den hårda typen, var från min 305