Quote from Guest on 17 November 2013, 14:57Skulle behöva ha en ny eker till mitt framhjul och vill gärna ha ett par i reserv också.
Ekrarna som sitter på hjulet nu har jag bara lyckats hitta hos någon enstaka återförsäljare i USA och transportkostnaderna blir betydligt högre än vad de 3-4 ekrarna
Skulle behöva ha en ny eker till mitt framhjul och vill gärna ha ett par i reserv också.
Ekrarna som sitter på hjulet nu har jag bara lyckats hitta hos någon enstaka återförsäljare i USA och transportkostnaderna blir betydligt högre än vad de 3-4 ekrarna
Quote from Funbeat user on 17 November 2013, 15:07Utan att vara allt för orolig skulle jag ha ersätta en DT Swiss-eker med Sapim av samma typ, t.ex. 2,0/1,8/2,0, om jag var tvungen. Har man olika ekrar blir det svårare att få en jämn ekerspänning genom att t.ex. plinga på ekrarna. Om ekrarna är någorlund
Utan att vara allt för orolig skulle jag ha ersätta en DT Swiss-eker med Sapim av samma typ, t.ex. 2,0/1,8/2,0, om jag var tvungen. Har man olika ekrar blir det svårare att få en jämn ekerspänning genom att t.ex. plinga på ekrarna. Om ekrarna är någorlund
Quote from Berit Bengtson on 17 November 2013, 18:16Det är inga problem att ersätta en, eller några, ekrar med ekrar av andra märken eller ens av andra dimensioner.
Det finns, eller har åtminstone funnits, fabriksbyggda hjul som har haft några få tjockare ekrar, mitt emot skarven (eller var det ventilen?),
Det är inga problem att ersätta en, eller några, ekrar med ekrar av andra märken eller ens av andra dimensioner.
Det finns, eller har åtminstone funnits, fabriksbyggda hjul som har haft några få tjockare ekrar, mitt emot skarven (eller var det ventilen?),
Quote from Funbeat user on 17 November 2013, 21:20Tack för infon, då vet jag 🙂
Tack för infon, då vet jag 🙂